پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به سمینار فنی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به سمینار فنی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی

  • یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۶۴

بسم‌الله الرحمن الرحیم
مخاطب: شرکت کنندگان در سمینار فنی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی
مناسبت: برگزاری سمینار فنی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی
تاریخ: هشت اردیبهشت 1364

پیام به سمینار فنی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی
خداوند به شما توفیق دهد که از این اجتماع و مشاوره نتایجی در خور شئون انقلاب اسلامیتان بگیرید.
می‌دانید که دشمنان اسلام و انقلاب برای گمراه کردن افکار، مسلح به امکانات عظیم تبلیغ و اشاعه خواسته‌های خود هستند و معلوم است که این امکانات ناشی از علم و تکنولوژی پیشرفته است که برق و نور و هوا و انرژی و سایر نعمت‌های الهی است که برای همه بشریت خلق شده.
استکبار جهانی با غصب ثروت‌ها و امکانات اکثریت محروم بشر، توانسته سر رشته این منبع قدرت و نفوذ را در دست داشته باشد و در حدود مصالح و منافع خود به دیگران امکان بهره‌گیری بدهد.
آنها که از خود پیامی ندارند و یا در اختیار قدرت‌های بزرگ‌اند در بهره‌گیری از این ابزار مشکلی ندارند، البته اثری هم در حرکت عمومی و مسایل مهم جهان ندارند.
اما آنها که پیامی دارند و برای بشریت حرفی دارند و می‌خواهند دم از عدالت و استقلال زده و با ابرقدرت‌ها به ستیز برخیزند در این راه مشکل دارند و حل این مشکل را باید در اولویت قرار دهند.
خوشبختانه امروز در اثر توسعه صنایع مربوط به کار شما، منابع تأمین از انحصار ابر قدرت‌ها تا حدودی بیرون است و امکان تحصیل وجود دارد. ولی نباید به این شرایط متزلزل دل بست و لازم است حرکتی وسیع در جهت خودکفایی و استقلال در این میدان صورت گیرد.
تکنولوژی صداوسیما برای یک انقلاب، آن هم انقلاب اسلامی که نمی‌تواند با استکبار جهانی همسو و دمساز باشد از نیازها و ضرورت‌های اولیه است و مسامحه در تحصیل آن به هیچ وجه روا نیست.
به فضل الهی کشور ما در حال حاضر از نیروهای کاردان و مخلص و تلاشگر دستش پر است و رهبر عظیم‌الشان و مجلس و دولت در این راه حامی‌اند.
 
از سمینار شما می‌خواهیم که همه همت و توان را صرف تحصیل تکنولوژی پیشرفته و رسیدن به سطح استقلال و خودکفایی در این وضعیت نمائید و امید که با توفیق اتخاذ تصمیمات مؤثر سمینارتان مبارک گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی
اکبر هاشمی رفسنجانی
8/2/64