پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به سمینار سراسری وحدت حوزه و دانشگاه

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به سمینار سراسری وحدت حوزه و دانشگاه

همکاری حوزه و دانشگاه از اهداف ما در دوران مبارزه بود.

  • سه شنبه ۹ فروردین ۱۳۶۲

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 سلام بر شما که برای تحقق یکی از آرمان‌های مقدس اسلامی و مردمی به تلاش برخاسته‌اید و گام‌های بلندی در راه ایجاد هماهنگی و وحدت میان دو مرکز تعلیم و تربیت برداشته‌اید.

 تقسیم نامیمون دانش و دانشجو و دانشمندان به دو گروه قدیم و جدید و جدا کردن حوزه‌ها و دانشگاه‌ها تحت نامهای بی‌محتوا و ساختگی، انسان آگاه و دلسوز را رنج می‌داد. با این که خسارت جبران‌ناپذیری را می‌دیدیم، به خاطر این که ریشه در یک توطئه حساب شده‌ای داشت و توسط دشمنان قدرتمندی دامن زده می‌شد، فریادهای وحدت خواه و تفرقه ستیز به جایی نمی‌رسید و خسارت علمی و تربیتی و اجتماعی این جدایی را با تلخی مجبور بودیم تحمل نماییم؛ بسوزیم و بسازیم. شما با این تلاش‌ها و موفقیت‌های نسبی‌تان، هم دوستانتان را شاد کرده‌اید و هم دشمنان را سرخورده و ناکام و هم راه را برای بارور شدن علوم و فنون و غنی‌تر شدن نسلها و درسها و کتابها و رساله‌ها و استفاده بیشتر بردن بشریت از ترکیب مبارک افکار و اندیشه‌های دانشمندان اسلام شناس با دستاوردهای علمای مسلح به علوم و فنون روز، همواره ساخته‌اید. بی‌شک ترکیب فکر و اندیشه حوزه و دانشگاه می‌تواند محصول بسیار غنی و بالاتر از سطح موجود هر دو مرکز را تحویل دهد، محصولی که به عنوان دانشگاه اسلامی در جهان امروز برای نسل جوان و تشنه حقیقت در خدمت علوم و انسانیت قرار می‌گیرد.

 انتظار ما این است که این سمینارها و اجتماعات خیلی زود به ثمر نشیند و ما بتوانیم شاهد این باشیم که جمهوری اسلامی ایران به نام اسلام و قرآن مرکزیت تعلیم و تربیت صحیح را در جهان اسلام به‌دست آورد و مشتاقان معارف و حقایق بتوانند به آسانی به محیط مناسب تحصیل و تربیت دست یابند و بار دیگر اسلام به عنوان دین علم و عمل و مکتب انسان‌ساز و دانش پرور جای مناسب خود را در تاریخ کسب کند. اگر چنین هدف بزرگ و مقدسی را نصب‌العین قرار دهید، بی‌تردید نشاطتان روز افزون خواهد بود و مشکلات راهتان شما را خسته نخواهد کرد و در این راه می‌توانید به حمایت قاطع مجلس شورای اسلامی اطمینان داشته باشید.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی