پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به رئیس جمهور منتخب مردم ایران

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به رئیس جمهور منتخب مردم ایران

اعتماد اکثریت قاطع توده مردم آزاده و هوشیار و مسلمان و انقلابی، گوارایتان باد.

  • شنبه ۳ خرداد ۱۳۷۶

بسم‌الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند، حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید محمد خاتمی

شرکت گسترده مردم شریف و مسلمان ایران در انتخابات باشکوه هفتمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران (1) ، برگ زرّین دیگری بر صفحات تاریخ پرافتخار کشورمان افزود. [1]

اینجانب این حماسه حضور ملی را به ملت شریف و آگاه و مقام معظم رهبری تبریک عرض می‌کنم. این موفقیت افتخار آمیز جناب‌عالی در کسب اعتماد اکثریت قاطع توده مردم آزاده و هوشیار و مسلمان و انقلابی مبارک و گوارایتان باد.

یقیناً این اظهار حمایت و اعتماد مردمی و حمایت‌های رهبر بزرگوار انقلاب و توسعه خوب زیربنایی و پیشرفت‌های مطلوب سیاسی، علمی و فنی و فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور سرمایه بزرگی برای توفیقات بیشتر شما خواهد بود.

امیدوارم با اتکا به عنایات خداوند متعال و استفاده از این دستمایه‌های ارزشمند و با همت و پشتکار در راه اعتلای ایران بزرگ و تحقق اهداف مقدس انقلاب و آرزوهای امام راحل و شهدای گرانقدر و تکمیل تمدن عظیم انقلاب توفیقات شایسته‌ای بدست آورید.

بی‌شک در شرایطی که انقلاب عزیزمان مورد تعرض دشمنان کینه‌توز استکباری قرار گرفته است، وحدت و انسجام ملی، همکاری و همدلی ارگان‌ها و مسؤولان، همراهی علمای اعلام و بزرگان کشور برای انجام وظایف این مسؤولیت خطیر، شرط لازم برای توفیق در این راه است. اینجانب برای تحقق این امیدها و آرزوها تلاش و دعا خواهم کرد.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

 

[1] در روز دوم خرداد ۱۳۷۶ هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار شد. در این انتخابات از میان 29 میلیون و 76 هزار و 70 رأی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی با 20 میلیون و 138 هزار و 784 رأی (69 درصد) به عنوان هفتمین رئیس‌جمهوری ایران در انقلاب اسلامی برگزیده شد.

 

1- - در روز دوم خرداد ۱۳۷۶ هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار شد. در این انتخابات چهار کاندیدا با وجود نظارت استصوابی شورای نگهبان تائید صلاحیت شدند و با هم به رقابت پرداختند:

نتایج نهایی شنبه سوم خرداد در حالی از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام شد که بر اساس رأی مردم به شرح زیر اعلام شد:

این نتایج از میان ۲۹ میلیون و ۷۶ هزار و هفتاد رأی بدست آمد. ستاد انتخابات وزارت کشور همچنین اعلام کرد از مجموع ۶۷۸۳۱ رأی مأخوذه در نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور هم سید محمد خاتمی ۵۰۳۴۲ رأی را به خود اختصاص داد و تعداد آرای باطله هم ۲۴۰ هزار و ۹۶۶ رأی اعلام شد.

 

تصاویر ضمیمه