پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به دانشجویان مسلمان

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به دانشجویان مسلمان

به مناسبت نهمین گردهمآیی سازمان دانشجویان مسلمان

  • یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۶۰

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر برادران و خواهران مسلمان و انقلابی امامیه پاکستان که برای اعلام کلمه مقدس اسلام، دست به تلاش و جهادی مقدس زده‌اند، از این که با همه شوق و شعف نتوانسته‌ام در جمع مبارک شما شرکت نمایم و به دعوت و احساسات پاک شما جواب مناسب بدهم، متأسفم، امیدوارم عذرم برای شما موجه باشد.

از اینجانب به خاطر حسن ظن خودتان راهنمایی و نصیحت خواسته بودید. من معقتدم هیچ راهنمایی برای ما و شما بهتر از راهنمایی‌های خدای بزرگ و قرآن شریف که هدی‌المتقین است وجود ندارد.وعده‌های خدا حق است و سنتهای الهی تبدیل ناپذیر، خدا به انسان فرموده است: «ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم»

بی‌شک شما در این محیط آلوده جهان امروز برای نصرتب حق و مستضعفان قیام کرده‌اید و در راهتان می‌توانید به نصرت الهی مطمئن باشید. تاریخ نهضت اسلامی برادران و خواهرانتان در ایران برای اثبات این ادعا دلیل خوبی است. شما می‌توانید الطاف و امدادهای الهی را در سراسر تاریخ نهضت ما مشاهده کنید و شبیه آن و بهتر از آن را برای خویش امید داشته باشید.

مراقب باشید که راهتان و حرکت‌تان آلوده به اغراض غیرالهی نشود و دشمنان و مخصوصآ ابرقدرتها نتوانند جهاد مقدستان را ناسالم نمایند. اگر هدف خدا و اسلام و حق و نجات محرومان و مستضعفان باشد، انسان در هر قدم پیروز است و اصولا در حرکت به سوی خدا شکست و ضرر متصور نیست. اگر دشمن خدا و مردم و حق را از سر راه برداریم، پیروزیم و اگر خودمان را در این راه فدا کنیم باز هم پیروزیم «قل هل تربصون بنا لا احدی الحسنین» و چنین راهی شایسته پیمودن است.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی