نامه ها
  • صفحه اصلی
  • نامه ها
  • پاسخ آیت الله هاشمی رفسنجانی به نامه آیت الله صافی گلپایگانی

پاسخ آیت الله هاشمی رفسنجانی به نامه آیت الله صافی گلپایگانی

وجود شش هزار اثر ارزنده دینی در کشور عربستان

  • عربستان,تهران
  • شنبه ۲ مهر ۱۳۸۴

 

 

 

بسمه‌تعالی

 

حضرت آیت‌الله جناب آقای صافی گلپایگانی دامت برکاته

با سلام و تحیات؛

 

نامه خوب جناب‌عالی را در موقعیت مناسبی در مکه معظمه دریافت کردم و از آن بهره خوبی به دست آمد. مذاکرات همه جانبه‌ای با سران کشور عربستان درباره آثار اسلامی و من‌جمله بقیع آغاز کرده بودم که نظر و خواست یک مرجع دینی معتبر به مدد رسید.

در مورد بقیع از جهتی توفیق به دست آمد و از جهاتی دیگر باید پیگیری شود. در مورد آثار اسلامی به‌طور اصولی شرکت در جهت اصلاح روند آغاز شد و گفتند حدود شش هزار اثر ارزنده دینی در کشور دارند که بخشی از آن مربوط به قبل از اسلام است.

و در مدینه منوّرِ با آقای امیر مدینه برادر کوچک ملک که فردی آگاه و جدی است بحث را ادامه دادم.

ایشان گفت یک هزار از آن شش هزار اثر در مدینه است و قرار شد برای احیای آن‌ها برنامه‌ریزی شود و خود این‌جانب در مدّت اقامت در مدینه از بعضی از این آثار در قریه عریص و آبار علی در کنار مسجد الشجره و منطقه بدر و نیز منطقه ینبع نخل بازدید کردم که باعث جلب توجّه عمومی به محتوای این مناطق شد و به خصوص در ینبع که مردم محلّ و شخص معاون استاندار که از اهالی آن محل است ، نقاطی را نشان دادند که به نام چشمه علی و بئر علی که بئر امام حسن و یا به نام امام حسین، به نام جابر و ... می‌شناسند.

در مجموع می‌شود به شروع دوره جدیدی از آن بابت امیدوار بود و بنده هم در حدود امکان پیگیری می‌کنم و انتظار دارم که جناب عالی و سایر مراجع هم با شیوه مناسب پیگیری فرمایید.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

تصاویر ضمیمه