مقالات
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • وقتی ناطق نوری از هاشمی رفسنجانی گِله مند شد !

وقتی ناطق نوری از هاشمی رفسنجانی گِله مند شد !

  • شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹
پنجمین انتخابات مجلس همراه شد با آغاز به کار حزب کارگزاران که پدر معنوی آن را هاشمی رفسنجانی می دانند.در خاطرات هاشمی از فعالیت این حزب در سال 74 و گِله مندی ناطق نوری از وضعیت تبلیغات کارگزاران در انتخابات آن دوره آمده است.

کیست که با سیاست آشنا باشد و از رفاقت سیاسی دو آزادمرد ایران معاصر، آقایان هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری بی اطلاع باشد. رفاقتی که اگر به رقابت کشیده می شد، در چارچوب ادب و اخلاق بود. اگرچه رسانه های کم خوراک با ذره بین می گردند تا مطالبی برای تیترهای خویش پیدا کنند؛ اما این مطالب هم بی آنکه خود بدانند، عمق رفاقت این دو را نشان می دهد. مثلا اخیر برخی از رسانه ها در یک حرکت خودجوش!! خبر  نامه نیوز را منتشر کردند که قسمتی از خاطرات دوم اسفند 74 هاشمی بوده است

... آقای ناطق نوری، [رئیس مجلس] آمد. نگران وضع انتخابات است. از تبلیغات سنگین کارگزاران و از اینکه آن‌ها از نام من زیادی استفاده می‌کنند و اینکه فائزه هم با آن‌ها است، انتقاد داشت. گفتم این وضع را خودتان و با نظر رهبری پیش آوردید که به پیشنهاد من توجه نشد. به ایشان گفتم که بنا دارند، اسم شما را در لیست بگذارند. سپس آقایان کرباسچی، اخوی محمد، مرعشی و نوربخش آمدند. مسئله گنجاندن نام آقای ناطق در لیست، دچار مشکلشان کرده و با توضیحات و توجیهات من، وضعیت مساعد شد.