حدیث دیگران
  • صفحه اصلی
  • حدیث دیگران
  • هاشمی رفسنجانی از نظام و انقلاب قابل انفکاک نیست

هاشمی رفسنجانی از نظام و انقلاب قابل انفکاک نیست

هاشم زاده هریسی: برخی خیال می کنند اگر هاشمی را بکوبند از اسلام، ولایت و نظام دفاع می‌کنند!/ کسانی که هاشمی رفسنجانی را مزاحم خود می‌دانستند، با فوت او دیگر نگران نباشند/

  • پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹
آیت‌الله هاشم زاده هریسی ادامه داد: آقای هاشمی انقلاب را مانند فرزند خود می دانست و برای همین این‌گونه رفتار می کرد. مثال مادری که در قضاوت حضرت علی(ع) اجازه نداد فرزندش دو نیم شود و برای آنکه فرزند سالم بماند گفت از خیر فرزندم گذشتم و همه ی آن را به مدعی می دهم. آیت الله هاشمی هم قدر فرزند خود را می‌دانست و سکوت اختیار می کرد. حتی از خود دفاع هم نکردند. نسبت به انقلاب و رهبری باوفا بودند و سرافراز رفتند. و الان هم که از دنیا رفتند دعای ایشان بقای انقلاب و نظام است.

آیت‌الله هاشم هاشم زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار سیاسی سایت خبری مدارا با اشاره برخی اظهارات علیه آیت‌الله هاشمی چه در زمان حیات و چه بعد از فوت ایشان گفت: البته من صحبت کردن در مورد حضرت آیت الله هاشمی را صلاح نمی‌دانم. آقای هاشمی عمری به نظام و انقلاب خدمت کردند و همه می‌دانند که آقای هاشمی در صف اول انقلاب بودند. ایشان انسان ارزنده، بافضیلت، ناطق و سخنور بودند و به اسلام و انقلاب خدمت کردند.

وی گفت: از ایثارگری و شکنجه‌های آقای هاشمی همه خبر دارند. بعد از پیروزی انقلاب ایشان از زندان آزاد شدند و در تأسیس و تشکیل نظام اسلامی از اولین شخصیتها و در صف اول انقلاب قرار داشتند. آیت‌الله هاشمی همچون پدری برای این انقلاب بود و می‌توان گفت که انقلاب فرزند هاشمی رفسنجانی بود. ایشان قدر انقلاب را می‌دانستند. ایشان بسیار مظلوم بودند، در دوران حیات خود تهمت‌ها و حرفهایی به او زده شد اما ایشان  حتی از خود دفاع هم نکردند. از انقلاب و نظام قهر نکردند و همیشه در مقابل مقام معظم رهبری سر تسلیم فرود می‌آوردند.

آیت‌الله هاشم زاده هریسی ادامه داد: آقای هاشمی انقلاب را مانند فرزند خود می‌دانست و برای همین این‌گونه رفتار می‌کرد. مثال مادری که در قضاوت حضرت علی (ع) اجازه نداد فرزندش دو نیم شود و برای آنکه فرزند سالم بماند گفت از خیر فرزندم گذشتم و همهٔ آن را به مدعی می‌دهم. آیت الله هاشمی هم قدر فرزند خود را می‌دانست و سکوت اختیار می‌کرد. حتی از خود دفاع هم نکردند. نسبت به انقلاب و رهبری باوفا بودند و سرافراز رفتند. و الان هم که از دنیا رفتند دعای ایشان بقای انقلاب و نظام است.

عضو مجمع خبرگان رهبری گفت: ایشان از دنیا رفته‌اند و دیگر نباید حسادت و رقابتی وجود داشته باشد. آقای هاشمی مزاحم کسی نبودند و از انقلاب و نظام و مردم حمایت می‌کردند. کسانی که ایشان را مزاحم خود می‌دانستند، با فوت ایشان دیگر نگران نباشند. بنده در ابتدای عرایضم گفتم من صحبت کردن در رابطه با آقای هاشمی را صلاح نمی‌دانم. چراکه حالا که آقای هاشمی نیستند چرا باید عده‌ای حمله کنند و عده‌ای هم دفاع کنند؟ ما نباید حرف و حدیث ایجاد کنیم. ایشان فوت کردند و اینکه بخواهیم پشت سر ایشان گروهی با گروه دیگر دعوا کنند ضرر دارد. اولاً پشت سر مردگان  باید خیر مردگان را گفت و دوم اینکه نباید اجازه صف‌آرایی دهیم. اینکه عده‌ای بد بگویند وعده‌ای دفاع کنند، باعث دوقطبی شدن جامعه می‌شود و این نه به نفع جامعه و نظام و انقلاب است و نه به نفع اسلام و روحانیت. به همین دلیل من حتی دفاع را هم صلاح نمی‌دانم چه برسد به هجمه. این هجمه‌ها بداخلاقی و گناه است و بر خلاف پیام صریح رسول (ص) خداست. این هجمه‌ها ما را مجبور بهه دفاع از ایشان می‌کند. آقای هاشمی سرافراز آمدند و سرافراز رفتند.

آیت‌الله هاشم زاده هریسی گفت: ما به خشونت گفتاری عادت کرده‌ایم. آن‌ها که مدعی انقلاب اسلامی هستند بد و خشن برخورد کردند و خشونت را رواج دادند. یکی از مشکلات جامعه ما که خلاف اسلام و اخلاق است، همین بداخلاقی‌هاست. من در انتخابات یک شعار دارم  و آن اینکه همه با هم مهربان باشیم.

نماینده دوره‌های سوم و پنجم مجلس شوری اسلامی در رابطه با اینکه چرا در صداوسیما و برخی از محافل کمتر از خدمات آیت الله هاشمی صحبت می‌شود، گفت:  این موضوع بی وفایی  نسبت به انقلاب و خدمتگزاران انقلاب است.

وی ادامه داد: اول اینکه ما خیال می‌کنیم اگر هاشمی را بکوبیم، اسلام و ولایت و نظام را ارج می‌نهیم در صورتی که اتفاقاً تیر ما به سوی اسلام و جمهوریت و نظام جمهوری اسلامی می‌رود.  چراکه آقای هاشمی رفسنجانی از نظام و انقلاب قابل انفکاک نیستند. نمی‌توان هاشمی را از تاریخ انقلاب گرفت. بنابراین وقتی این دو در هم تنیده هستند، پس وقتی از هاشمی بدگویی کنیم یعنی از انقلاب بدگویی کردیم. آقای هاشمی با ولایت عجین بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دوم اینکه اندیشه و افکار آقای هاشمی، معتدل بود. این نوع اندیشه نه تنها به ضرر انقلاب نبود بلکه به نفع انقلاب هم بود. آقای هاشمی می‌خواستند انقلاب را با آرامش پیش ببرند.  مشکلات  اقتصادی حل شود و مردم به مشقت نیفتند و نظام حفظ شود. ایشان نمی‌خواستند دنیا علیه نظام بسیج شود و نظام از پا درآید. ایشان حتی نسبت به دشمنان خود نیز اینگونه بودند و اعتدال را رعایت می‌کردند. گروهی با این اندیشه مبارزه می‌کردند و آن را خیانت‌کارانه تلفی می‌کردند.

وی تاکید کرد: متأسفانه در کشور ما از روزی که انقلاب پیروز شد و شاید قبل‌تر از آن، برخی انقلابیون در مسیر انقلاب تندروی‌هایی انجام دادند که البته بعد از انقلاب مورد بررسی قرار گرفت و بابت آن رفتارها مجازات شدند. البته اکثریت انقلابیون عاقل، معتدل و مسلمان بودند، اما گروهای تندرویی هم بودند که بعد از انقلاب رفتار خود را رواج دادند. در حال حاضر علتِ  بسیاری از دردسرهایی که در کشور و نظام وجود دارد و مردم از آن رنج می‌برند، وضعیت بد اقتصادی و مشکلات مردم به دلیل همین تندروی‌هاست.

آیت الله هاشم زاده هریسی در پایان گفت: من آدم شخصیت پرستی نیستم. با هیچ کس اخوت و خصومتی ندارم. به نظر من کرامت همه باید حفظ شود. باید خوبی‌ها را بگوییم و نه بدی را. این نظر را هم صرفاً در رابطه با آقای هاشمی نمی‌گویم در رابطه با همه باید چنین اخلاقی داشت. این را هم بگویم که علت این صحبتها و دفاع من از آقای هاشمی این بود که به نظر بنده بد گفتن از آقای هاشمی نا انصافی و گناه است و من برای همین دفاع کردم. بنده از موضع انصاف و عدالت و حفظ حرمتها سخن می گویم و گرنه حب و بغضی با کسی ندارم.

  •  
  • منبع خبر: سایت خبری مدارا