دفاع مقدس
  • صفحه اصلی
  • دفاع مقدس
  • نقش هاشمی رفسنجانی در جنگ و قطعنامه

نقش هاشمی رفسنجانی در جنگ و قطعنامه

آقای هاشمی در جنگ، قطعنامه و برجام تاثیر به سزایی داشته و دارد و از خدا می خواهم ایشان را حفظ کند.

  • تهران
  • دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴

سردار بسیجی حسن زمانی روز دوشنبه در مراسمی به مناسبت آغاز سال نو تحصیلی و بزرگداشت دفاع مقدس در دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد افزود:‌ خطبه های آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه چه در شکست و چه در پیروزی همیشه برای ما رزمندگان روحیه بخش بود.
وی افزود: یادم هست یک بار تپه ای را که چند روز پیش از عراق گرفته بودیم و آقای هاشمی در نماز جمعه از آن یاد کرده بود به فاصله کوتاهی پس دادیم به شهید محلاتی گفتم نمی دانم حاج آقا در نماز جمعه چگونه این شکست را تحلیل می کند که ایشان گفت شما نگران نباشید آقای هاشمی استاد جنگ روانی با دشمنان است و می داند چگونه باید در جنگ از کاه کوه و از کوه کاه ساخت.
به گزارش ایرنا شهید فضل الله محلاتی در اول اسفند ۱۳۶۴، به همراه هشت تن از نمایندگان مجلس، قضات عالی رتبه قضایی در حالی که نمایندهٔ ولی فقیه در سپاه پاسداران بود، با هواپیمای اف۲۷ فرندشیپ عازم جبهه‌های جنگ بود که هواپیمای حامل آنها مورد حمله دو فروند جنگنده متجاوز عراقی قرار گرفت و در ۲۵ کیلومتری شمال اهواز سقوط کرد و همهٔ سرنشینان هواپیما که نزدیک به ۵۰ نفر بودند شهید شدند.
فرمانده دفاع مقدس تصریح کرد: آقای هاشمی در جنگ، قطعنامه و برجام تاثیر به سزایی داشته و دارد و از خدا می خواهم ایشان را حفظ کند.
زمانی ادامه داد: کویت تنها 45 دقیقه در مقابل صدام مقاومت کرد حال آنکه خرمشهر که تا مرز تنها 15 کیلومتر فاصله دارد بیش از دوماه در مقابل متجاوزین بعث ایستاد. کویت برای همین 45 دقیقه مقاومت موزه دفاع مقدس ساخته و اسناد جنگی منتشر کرد ولی ما در کتابهای درسی مان از پیروزی های نادر و کوروش می گوییم اما یک صفحه در مورد توفیقات زمان جنگ نمی نویسیم.
وی تصریح کرد:‌ یادم هست به دانشجویی که پایان نامه ای درباره دفاع مقدس برداشته بود گفتند موضوع قحطی بود که این را انتخاب کردی؟ عیبی ندارد حجم کمی از پایان نامه های دانشجویی به دفاعی که 8 سال تمام مملکت را به خود مشغول کرده بود اختصاص یافته است آمار آن را می دانم کمتر از 3 هزارم پایان نامه های ما در این باره نوشته شده است.
زمانی افزود: تحصیل حدود 800 هزار بسیجی در سطوح مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد از کاردانی تا دکتری و تقدیم 230 شهید به انقلاب را تحقق شعار امام راحل مبنی بر وجود بچه مسلمان ها در دانشگاهها دانست.
در ادامه حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد به سخنرانی پرداخت.
وی افزود: وجود 400 مجتمع علمی دانشگاهی، 70 هزار عضو هیات علمی، 11هزار کارگاه و آزمایشگاه، 650 هزار متر فضای ورزشی از دستاوردهای دانشگاه آزاد است ضمن اینکه این دانشگاه پرچمدار تحصیلات تکمیلی کشور است و 56 درصد دانشجویان این مقاطع در این دانشگاه درس خوانده اند .
میرزاده افزود: انشگاه آزاد از این نظر تا پایان سال جاری به هدفی که در سند چشم انداز 1404 در نظر گرفته بود دست یافت. از این رو به جرات می توان دانشگاه‌ آزاد را یکی از 10 دستاورد مهم انقلاب اسلامی دانست.