سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • تهران-مجلس شورای اسلامی
  • یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۶۰

جلسه: 60/4/21- 26 July 1981

انتخابات و تشکر از مردم و مسئوولین نجات آقای عسگراولادی نایب رئیس مجلس از توطئه ترور، تشکر اعضای هیأت رئیسه از نمایندگان و محکوم کردن جنایات اسرائیل

قبل از شروع دستور، دو سه تذکر کوتاه از خودم و چند تذکر از برادران نماینده‏داریم. اولین حرف من تشکر از مردم مسلمان، مبارز و انقلابی ایران است که‏اینگونه حضور خودشان را با شرکت وسیع انتخابات اعلام کردند و مایه آبرو واعتبار بیشتر جمهوری اسلامی و دلسردی ضدانقلاب شدند. علیرغم این همه‏تلاشی که ضدانقلاب کرد: ارعابها، تهدیدها، بایکوتها، تحریمها و علیرغم آن‏همه تبلیغات ضدانتخاباتی که امام رادیوهای بیگانه ضدجمهوری و مطبوعات‏خارجی (با همه عوامل تبلیغی) کردند، مردم نشان دادند که علاقمند و عاشق این‏انقلابند و صبورانه و مشتاقانه در کشور خودشان فعالند و معتقد به دخالت درسرنوشت خودشان هستند. خداوند به این مردم توفیق بیشتر بدهد. این مردم نشان‏دادند لیاقت هر گونه خدمت و فداکاری را که مسؤولان برای آنها بکنند و دارنداز مسؤولان اجرای انتخابات که آن را بسیار منظم و خوب و بر اساس قانون،اجراء کردند، تشکر می‏کنیم.

و مسأله دوم خداوند را به خاطر نجات برادر عزیزمان، نایب رئیس تازه‏انتخاب شده، مجلس جناب عسگراولادی42 که از شر توطئه نجات پیدا کردند وامروز در مجلس شرکت کردند، سپاس می‏گویم. ایشان از من خواستند که ازبرادران و خواهران که به ایشان اعتماد کرده و رأی داده‏اند و هم از کسانی که دراین روزها نسبت به ایشان ابراز محبت کرده‏اند، تشکر کنم. همچنین هیأت رئیسه (آنها که از قبل بودند و باز مأمور خدمت شده‏اند) از ابراز اعتماد شما برادران‏نماینده یک بار دیگر تشکر می‏کنند.

از برادران نماینده‏ای که در این روزها به حوزه‏های انتخاباتی خودشان رفته‏اندو با رسیدگی به مشکلات مردم و تماس با موکلین خودشان ارتباط مجلس را بامردم مستحکم کردند، ممنونیم. و تشکر از مسؤولان امنیتی و مردمی که درتعقیب ضدانقلاب هستند و سپاس از این موفقیتهای شایانی که در کشف وسرکوبی ضدانقلاب و محاربان در این هفته انجام شده که خوشبختانه نشان دادضدانقلاب هستند و سپاس از این موفقیتهای شایانی که در کشف و سرکوبی‏ضدانقلاب و محاربان در این هفته انجام شده که خوشبختانه نشان داد ضدانقلاب‏علیرغم تمام تلاشی که در پناهگاهها برای محکم کاری خود کرده بود، سخت‏آسیب پذیر است و نشان داد جمهوری اسلامی علیرغم عدم سرمایه‏گذاری در امراطلاعات و تعقیب، سخت فعال است که به برکت حضور و خدمت مردم وانسجام مسؤولان و مردم این چنین موفقیتها به دست آمده است.

مهمترین مسأله من محکوم کردن جنایت عظمای اسرائیل است که مسؤول‏اصلیش آمریکا، مجری مستقیمش اسرائیل و تأیید کنندگان، بی‏نام و نشانشان‏ارتجاع منطقه و وابسته به سیاست غرب هستند. این جنایت نزدیک به 500 نفر(انسان مسلمان آواره یا لبنانی) شهید داشت و به قیمت زخمی شدن بیش از هزارنفر و تخریب این همه مساکن و مراکز عمومی تمام شد و چهره استعمار جهانی‏غرب را یک بار دیگر برای سازشکاران و مدعیان اسلام و عربیت برملا ساخت.