سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • تهران-مجلس شورای اسلامی
  • چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۶۰

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حضور برادرمان و هم‌رزم همیشه در سنگر، جناب آقای ربانی شیرازی را در مجلس [گرامی می‏داریم.] سوءقصدی نسبت به ایشان شد که [نافرجام ماند] و خوشحالیم از اینکه دشمنان اسلام و دشمنان روحانیت و ضدانقلاب در این توطئه شوم شکست خوردند و برادر ما بار دیگر در کنار ما در وظایف انقلابی در این توطئه شوم شکست خوردند و برادر ما بار دیگر در کنار ما در وظایف انقلابی و اسلامی‌شان مشغول شدند.

گزارشات برادران شیعه و سنی منطقه ترکمن‌صحرا و گرگان را شنیدید. از موفقیت‌هایی که در کشت گندم و سایر اقسام کشاورزی به دست آمده و از اتحادی که بین شیعه و سنی، علیرغم تحریکات عمال استعمار و فرمان‌برداران توطئه کنفرانس طایف 5 [پیدا شده] خوشبختیم. اینان اتحاد و برادری را در منطقه برقرار کرده‏اند. امیدواریم که در خدمتشان موفق باشند و ما هم طبق وظیفه اسلامی که داریم این تعهد را بر دوش خود احساس می‏کنیم که عدالت اسلامی را در حق مستضعفان و من‌جمله مردم آن منطقه کشورمان اجرا کنیم.

همچنین حضور خانواده شهدا را در مجلس - مردمی که بزرگ‌ترین حق را بر انقلاب اسلامی ایران چه پیش از پیروزی و بعد از پیروزی دارند - گرامی‏ می‏داریم. این حضور مایه افتخار مجلس است. ما با درود فراوان به ارواح پاک‏ شهدا، از خداوند برای خانواده‏ها و بازماندگان عموم شهدا و قهرمانان معلول ‏انقلاب، صبر و اجر خواهانیم.