جلسات
  • صفحه اصلی
  • جلسات
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • تهران-مجلس شورای اسلامی
  • یکشنبه ۱ مهر ۱۳۶۳

 

    جلسه: 33 = 63/7/1 - 23 September 1984 

 آغاز پنجمین سال شروع جنگ تحمیلی و هفته جنگ و شروع سال تحصیلی 

 در آغاز پنجمین سال شروع جنگ تحمیلی و هفته جنگ، مثل روزهای اول، هنوز مسأله اول ما جنگ است. مجلس شورای اسلامی، دولت، مردم، رزمندگان عزیز ما و همه، همچنان باید امکانات کشور را در راه جنگ و برای تأمین پیروزی قاطع بسیج کنند. رزمندگان ما کمافی‏السابق در جبهه‏ها حضور و آمادگی کامل خودشان را حفظ می‏کنند و مردم عزیز ما در پشت جبهه‏ها و همه امکانات کشور در حال آماده باش [هستند] که خداوند شرایط را برای پیروزی کامل اسلام در منطقه مهیا کرده است.

  ما به حامیان صدام اخطار می‏کنیم که دست از توطئه‏ها، تخریب‏ها و کارهائی که به خیال خودشان وسیله نجات صدامِ جنگ افروز است، بردارند و برای صلح پایدار در منطقه، بدون وجود حزب بعث عراق آماده باشند. به کشورهای همسایه‏مان هم باز تذکر می‏دهیم که بیش از این خودشان را آلوده مسائل نکنند. ما برای آنها مفیدتر از صدام می‏توانیم باشیم که برای مصالح منطقه و اسلام با هم همکاری بکنیم.

 مسأله دیگر شروع سال تحصیلی است که امروز میلیونها دانش آموز ما تحصیلات سال جدیدشان را شروع می‏کنند. ما از معلمان عزیزمان، این نیروهای مقدس و انسان سازمان انتظار داریم که همه مساعی خودشان را برای بهتر کردن کیفیت تحصیلات و پرورش این نونهالان کشور به کار ببرند. از دانش آموزان عزیزمان هم انتظار داریم که حداکثر تلاش خودشان را برای درس خواندن و تحصیل سواد و آماده شدن برای ساختن نسل‏های آینده داشته باشند و حضور در مسائل انقلاب و حرکت‏های مردمی و نشاط برای حمایت از انقلاب و رزمندگان ان‏شاءاللّه سطح مدارس را می پوشاند.