سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • تهران-مجلس شورای اسلامی
  • سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۶۱

    جلسه: 345 = 61/5/26 - 16 August 1982

 گزارش سفر هیئت پارلمانی ایران به هندوستان - جنایت منافقین

 و شکنجه پاسداران اسلام توسط منافقین

 بسم اللّه‏الرحمن الرحیم. ما هیأت پارلمانی برگشته از هندوستان حامل سلام مردم هند و مخصوصا"مسلمانان مشتاق جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان دو مجلس مرکزی هند، نمایندگان دومجلس و چندین ایالت که ما بازدید کردیم، به خدمت رهبر عظیم الشأن و شما نمایندگان محترم مردم و ملت غیور انقلابی و مسلمان هستیم.

 به اتفاق نظر همه دوستان همراه ما در این مسافرت، احساس جدیدی از مسئوولیت های سنگینی کردیم که من خودم سنگینی بار این مسئوولیت را به شدت احساس می‏کنم و علتش این است که محرومان دنیا و مخصوصاً مسلمین دنیا اعتماد فوق العاده ای به جمهوری اسلامی کرده‏اند و چشم امیدی به این انقلاب بسته‏اند.

 مردم محروم بعد از مدتی سرگردانی و بی محوری امروز احساس محور می‏کنند و حاضرند که حول این محور حرکت کنند. ما در هر جا که برخورد با انسانهای سالم داشتیم از هرنوع، به حق تقاضا داشته‏اند که هدایت جریان ضد استکبار و دفاع از حقوق مظلومان را جمهوری اسلامی باید جهانی کند و این راهی که انتخاب کرده تأکید بیشتری بر تداوم آن داشته‏اند. و نکته بسیار جالبی که خدمت شما عرض می‏کنم، این است که آنها هم مثل ما احساس کرده بودند که شرط موفقیت در حرکت های خارج از کشور این است که در داخل کشور، این جمهوری محکم و موفق باشد، آنها می گفتند خبر هرموفقیتی در ایران اینجا موج طوفان زائی را در افکار مردم و احساسات مردم و عقب نشینی را درصف مخالفان بوجود می‏آورد. و لذا درخواست داشتند که ما با شدت بیشتر کار کنیم و بتوانیم جمهوری را در داخل کشور مستحکم و در خارج فعال کنیم.

 مسلمانها التماس دعا داشتند و می‏گفتند ما برای اولین بار سرافراز هستیم که جمهوری اسلامی ایران توانسته‏اند تبلیغات زهرآگین دشمنان اسلام و استثمار و استعمار در قرون گذشته رابشکند، و ثابت کندکه اسلام صلاحیت هدایت جامعه را دارد وامروز محوری بهتر از اسلام برای دنیا پیدا نمی‏شود، و از مجلس شورای اسلامی می‏خواستند با کار بیشتر و تلاش بیشتر هرچه زودتر نطام جمهوری اسلامی، نظام حاکم بر روابط انسانها را تدوین کند و به صورت قانون در اختیار مسلمانها و سایر دولتها و ملتها بگذارد. روی این خواسته تأکید داشتند و ما را مسئوول ابلاغ این پیام به شما نمایندگان محترم مردم کردند.

 رهبری امام برای مردم دنیا، آن طوری که من در هندوستان احساس کردم حالتی گرفته است که درتاریخ دنیا، در تاریخ انقلابات اخیر لااقل نمونه ای برای آن نمی‏شد پیدا کنیم. برداشت مردم در این ملاقاتها در اجتماعات عظیم که احساس می شد این بود که اسلام برای اولین بار توانسته در این عصر طلسم محاصره جهان سوم را بشکند واسلام برای اولین بار ثابت کرده که می‏شود حرکت کرد بدون اینکه درگیر این یا آن ابرقدرت بود و برای آنها غرورآمیز بود که ما توانسته ایم ثابت کنیم که می شود انقلاب کرد و دورتسلسلی که بر جوامع انقلابی حاکم بود که از تور این ابرقدرتها به تور آن ابرقدرت منتقل می شدند به هم خورده و این معما حل شده که می شود از این شبکه خارج شد و به شبکه دیگری وارد نشد.

 افکار جمهوری اسلامی علی رغم فشارهائی که آمده باقدرت الهی وبی شک با معنویت خون شهداء و کسانی که جانشان را در دست گرفته‏اند و می‏رزمند مثل برق نفوذ کرده، در تمام مجامع اسلام به عنوان یک حرکت مطرح است. عده زیادی طرفدار، عده ای با علامت سئوال و عده ای حسود و عده ای در وحشت که آنها جباران هستند. حالت جامعه ای که من در هند دیدم ودوستان من شاید بیشتر از من به خاطر فراغت بیشتری که داشتند این بود چراغی که امام و امت در ایران افروخته‏اند مشعلی است که همه را می‏تواند روشن کند. البته احساسی که می‏شود این است که کار بیشترلازم است و مجلس شورای اسلامی بیشتر از دیگران در این جهت مسئوول است. چون ما مسئوول تصمیم گیریهای اصلی و دادن خط و نظارت بر اجرای صحیح هستیم، این است که من می خواستم به عنوان یک ادراک از این سفر عرض کنم که برادران و خواهران از این به بعد ما باید بیش از حال معمولی کار کنیم که ان‏شاءالله پیش خداوند مسئوول و روسیاه نباشیم و این همه ارزش و اعتبار را باکار کم ضعیف نکنیم.

 مسأله‏ای که در بدو ورودمان به ایران شیرینی‏های آن سفر را تلخ کرد، حادثه بسیار تلخ زننده جنایت منافقین بود که انصافا" باید گفت اینها قساوت را از حد گذرانده‏اند و در زندگی  جامعه ما، عملی قساوت مآب تر از آنچه که این دو، سه روز ملت ما مشاهده کرده‏اند ندیده‏ام، آدم تحلیلی برای این جنایت و برای این حرکت نمی‏تواند بکند. آیا اینها به جنون مبتلا شده‏اند؟ آیا حس کینه و عداوت اینها را از حال طبیعی خارج کرده و عکس العملی بدون هیچگونه توجه به عاقبت عمل می‏کنند؟ آیا طرحی دارند که ما را به قساوت واردکنند و فکر می‏کنند ما باعکس‏العملی مثل آنها دست به جنایت بزنیم و در دنیا جمهوری اسلامی را روسیاه کنیم؟

 آیا چیز دیگری در پشت این جنایت نهفته است؟ خدا می‏داند. به هرحال برای جوانان این کشور این حادثه عبرت بزرگی است. کسانی که همه تلاششان در گذشته این بود که فرد جنایتکاری را پیدا کنند و آن جنایات آنها را جبران بکنند امروز می بینیم که به کجا افتاده‏اند که پاسداران از جبهه برگشته را و نیروهای جان برکف اسلام را بااین صورتی که هیچ درنده ای نمی‏تواند این منظره را تحمل کند و گریه نکند به این صورت به عتاب می‏کشند که خدا کند مسئوولان دادگاههای ما وپاسداران عزیز ما این صبر و تحمل را داشته باشند که در مقابل این جنایت صبر خودشان  را و حوصله خودشان را حفظ کنند و براعصابشان مسلط باشند و باز هم با رأفت و رحمت برخورد کنند که این جریان که به اینجا رسیده نابود شدنی است. والسلام علیکم ورحمة اللّه و برکاته. (تکبیر نمایندگان)