نامه ها
  • صفحه اصلی
  • نامه ها
  • نامه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی به علامه حاج حسن خمینی در باره آیت الله هاشمی رفسنجانی

نامه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی به علامه حاج حسن خمینی در باره آیت الله هاشمی رفسنجانی

نامه شما و خانم مصطفوی سند محکمی برای جلوگیری از انحراف اذهان تاریخی است/ از اینکه علاقه خود را به آیت الله هاشمی ابراز کردید، متشکرم.

  • تهران
  • سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲
حق همان بود که شما به قلم آوردید. امیدوارم کسانی که در مسند نگهبانی از انقلاب نشسته اند نسبت به عملکرد خود در پیشگاه ذات احدیت دلائل مناسب و مورد پسند داشته باشند و در پیشگاه قضاوت تاریخ سربلند باشند. بزرگان و دلسوزان انقلاب چه آنان که راه شهادت در پیش گرفتند و ...

جناب حجت الاسلام و المسلمین سید الاعلام آقای حاج سید حسن خمینی دامت برکاته
سلام علیکم

 

ایام ولادت با سعادت ائمه شیعه حضرت امام جواد و باب نجات امت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب اسدالله غالب را به شما و خانواده محترمتان، به بیت شریف و بزرگوار امام راحل و دوستداران آن بیت شریف تبریک و تهنیت عرض می کنم.

برخود لازم دیدم ابتدا به وسیله چند سطر نامه و سپس در فرصت مقتضی به صورت حضوری قدرشناسی خود را از شما مبنی بر نامه حکیمانه و جاودانه شما به آیت الله هاشمی ابراز دارم. به راستی در ایامی که حضرت آیت الله هاشمی یار مورد وثوق و توجه امام راحل و مقام معظم رهبری در مظلومترین دوران تاریخ خود به سر می برند، تریبونها و امکانات رسانه ای وسیله ای شده اند در جهت پاک کردن اذهان تاریخ از نقش موثر ایشان در اعتلا و پیشرفت ایران و از هر فرصتی برای تخریب نقش موجه و موثر ایشان در بحرانهای پیش روی نظام بی آنکه وجدان خود را قاضی کنند و آنچه بوده را همانگونه که اتفاق افتاده مطرح کنند، استفاده می کنند.

نامه و عبارت قابل تعمق و تامل حضرت عالی و نکته قابل توجهی که سرکارخانم مصطفوی به آن اشاره کرده اند، سند محکمی خواهد بود برای درج در تاریخ و جلوگیری از انحراف اذهان تاریخی؛ چرا که با کمی تحقیق، تحلیل و تفسیر آنچه شما ذکر کرده اید برای کسانی که بی غرض و بدون نیت سوء به گذشته می نگرند یادآور بسیاری از مسائل خواهد بود.

اینجانب متواضعانه از شما و بیت شریف امام راحل و همه عزیزان که حضوراً یا کتباً اندوه دل و علاقه مندی خود را به آیت الله هاشمی و همه دلسوزان ابراز نمودند به سهم خود تشکر و عرض می کنم:

حق همان بود که شما به قلم آوردید.

 

امیدوارم کسانی که در مسند نگهبانی از انقلاب نشسته اند نسبت به عملکرد خود در پیشگاه ذات احدیت دلائل مناسب و مورد پسند داشته باشند و در پیشگاه قضاوت تاریخ سربلند باشند.  بزرگان و دلسوزان انقلاب چه آنان که راه شهادت در پیش گرفتند و چه آنان که فرصت خدمت در اختیارشان قرار گرفت بالاخص حضرت آیت الله هاشمی نشان داده اند که هرجا پای مصالح، حفظ نظام و انقلاب پیش بیاید خود و شخصیت خود را نادیده گرفتند و همه هجمه ها را به جان خریدند و فدارکاریشان در حافظه تاریخ خواهد ماند. مهم این است که ایشان امروز به تشخیص صحیح، به صورت درد و دل و شکوه به سوی خداوند زمان را می گذرانند.

در پایان از خداوند برای شما و بیت شریف امام راحل، سلامتی و طول عمر مسئلت دارم. امیدوارم که نسل امام راحل و عظیم الشأن، همانند خود او ملجاء، پناه و امید مظلومین باشد. 

 

السلام علی عبادی الله الصالحین

سیدمهدی طباطبایی