نامه ها
  • صفحه اصلی
  • نامه ها
  • نامه آیت الله خامنه ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی

نامه آیت الله خامنه ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی

پس از انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری، آقای هاشمی خواستار استعفاء از جانشینی فرمانده کل قوا می شود و طی نامه ای درخواست استعفای خود را بیان می کند.

  • تهران
  • دوشنبه ۶ آذر ۱۳۶۸
آقای هاشمی با حکم امام به سمت جانشین فرمانده کل قوا تعیین شد. حضرت امام در نامه انتصاب خود به آقای هاشمی در سال 67، 7 وظیفه برای فرماندهی کل قوا تعیین کنند و در پایان از قوای سه گانه می خواهند که تمامی امکانات و سیاست های خود را برای رفع نیازها و مشکلات دوران جنگ به کار ببرند.

بسم الله الرحمن الرحیم


جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای هاشمی رفسنجانی - ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تحیت، در پاسخ به استعفای جنابعالی از جانشینی فرماندهی کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با توجه به مسؤولیت خطیر و بسیار مهم ریاست جمهوری و اداره ی کشور و دولت که اکنون بحمدالله با فضل الهی و اعتماد کم نظیر ملت به دست توانای شما سپرده شده است، موافقت و قبول خود را اعلام می دارم. لازم می دانم از زحمات طاقت فرسا و مستمر جنابعالی در تمشیت امور ارتش و سپاه در دوران پر ماجرای جنگ تحمیلی و اداره و فرماندهی نیروهای مسلح و هدایت آن در عملیات جنگ که همیشه با تلاش شبانه روزی و در موارد متعدد با پیروزی های بزرگ برای ملت ایران همراه بود، صمیمانه تشکرکنم.
آن دوران در سابقه ی درخشان مجاهدات جنابعالی صفحه ی منوری است که هرگز از حافظه ی ملت وفادار ما زدوده نخواهد شد "و ما عندالله خیر و ابقی."(۱)
خداوند وجود پربرکت شما را برای انقلاب و اسلام محفوظ بدارد و توفیقات خود را بر شما ارزانی فرماید.



والسلام علیکم و رحمةالله
سیدعلی خامنه‌ای
۱۱/۶/۶۸

 


۱) قصص: ۶۰