مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه درباره ارزیابی سفر به چابهار مصاحبه کننده : خبرنگار واحد مرکزی خبر

مصاحبه درباره ارزیابی سفر به چابهار مصاحبه کننده : خبرنگار واحد مرکزی خبر

  • سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶

 

Èبسم‌اللّه الرحمن الرحیم. حضرت‌عالی امروز سفر یک روزه‌ای به منطقه آزاد چابهار داشتید. نتایج این سفر کوتاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به عقیده جناب‌عالی چه راهکارهایی برای پیشرفت و رشد بیشتر این منطقه آزاد تجاری و صنعتی وجود دارد؟

اهداف سفر به

چابهار

لزوم توجه ویژه به منطقه

چابهار

تأثیر منطقه آزاد

بر زندگی مردم

پرورش میگو از موارد

مورد علاقه

Éبسم‌اللّه الرحمن الرحیم. سفر من دو بخش داشت: یکی مربوط به کنفرانسی بود که صداوسیما برای بحث اقتصاد از دید رسانه و یا رسانه و اقتصاد داشتند که بعدازظهر بود. بخش دیگر اینکه می‌خواستم وضع منطقه و پیشرفت منطقه آزاد را ببینم. شرایط اسکله‌ها و بندرها را ببینم. چون مهمّ است. در موقعیّتی هستیم که ما باید به چابهار به‌عنوان دروازه منطقه و آسیای میانه، قفقاز و به‌طور کلّی شمال، توجّه ویژه‌ای کنیم. از احوال مردم هم بیشتر مطلع شوم. کم‌وبیش در این چند ساعت همه را دیدم. منطقه‌ی آزاد بر زندگی مردم تأثیر گذاشته و وضع زندگی مردم را بهتر کرده است و تحوّلی در منطقه به‌وجود آمده است. انتظارم این بود که با سرعت بیشتری پیشرفت داشته باشد. تمایل داشتم که الان انبوه صنعت را در اینجا می‌دیدم که به آن حدّ نرسیدیم. ولی زیربناها آماده شده است. به‌نظرم می‌تواند آینده خوبی داشته باشد.

مسأله دیگری که مورد علاقه‌ی من بود، پرورش میگو بود که از گواتر تا

آسیب زیاد خشکسالی

به منطقه

توجه بیشتر به منطقه

از ضرورتها

توجه صدا و سیما به بحث

اقتصادی در خبرها و برنامه‌ها

اینجا خیلی استعداد دارد. باید به اینها هم رسید و به آن اهدافی که داریم، نزدیک شویم. احساس کردم خشکسالی آسیب زیادی به منطقه زده است. آن موقع فکر می‌کردیم می‌توانید در باغ کلات یکی از بهترین قطبهای کشاورزی را داشته باشیم که هم میوه‌های گرمسیری و هم میوه‌های بومی را به مردم بدهد که خشکسالی این طرح را کند کرده است. امیدواریم خداوند نعمتش را برای ما بیشتر بفرستد. توجّه بیشتر به منطقه ضروری است، بخصوص بحث آموزشی منطقه نیاز به توجّه بیشتر دارد.

Èبا توجّه به همایشی که بعدازظهر امروز افتتاح کردید، نقش رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما را در پیشرفت و رشد اقتصادی کشور چگونه ارزیابی می‌کنید؟

Éصداوسیما الان انصافآ برای بحث اقتصادی وقت می‌گذارد. در همه‌ی خبرها، برنامه‌ها و همه جا هست. این کنگره هم برای این است که این برنامه‌ها را عمیق کنند. نظراتی که داشتم، با آقایان مطرح کردم.

Èخیلی متشکّرم.

Éموفّق باشید.