مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه با آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح عملیات اجرائی سّد مخزنی کرخه

مصاحبه با آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح عملیات اجرائی سّد مخزنی کرخه

  • سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۷۰

 

خبرنگار : آقای هاشمی رفسنجانی، عملیات اجرائی سد مخزنی کرخه امروز با حضور جنابعالی آغاز شد، خواهش می‌کنم در مورد اهمیت این پروژه عظیم توضیح بفرمائید.

بسم اللّه الرحمن الرحیم. این پروژه از افتخارات نیروهای اجرایی ایران است که هم طراحی‌ و هم اجرایش به دست خودشان است.  این سد، هم نسبت به گذشته و هم آینده، یکی از بزرگترین سدهای ایران است و از لحاظ تاثیر در زندگی کل کشور و به خصوص در استان خوزستان قابل توجه است.

سّدی است که عمدتآ اهداف کشاورزی دارد، مهار آب دارد و تجربه‌ای که از این ناحیه به دست نیروهای متخصص کشور ما خواهد آمد، ان شاء اللّه برای کار سد سازی در آینده کشور که یکی از کارهای مهم آینده ماست، تاثیر جدی داشته باشد.

این از آرزوهای همه کسانی است که خوزستان ، کرخه  و ایران را می‌شناسند و یکی از کارهای محوری ما که توسعه کشاورزی بوده،با این سد رونق می گیرد.

 امروز کار اجرائی سد کرخه شروع شده و بحمداللّه شاهد شروع عملیات کانال انحرافی و احداث کانال سازی برای آبیاری هستیم. الان نقطه‌ای را که ما هستیم ، به دست جهاد دادیم. این کار را انجام می‌دهیم . آن یکی را به دست سپاه می دهیم. نهادهای انقلابی ما کارهای به این بزرگی را به عهده می‌گیرند.

خبرنگار : بسیار سپاسگزارم.

رئیس جمهور : موفق باشید.