مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آِت ا... هاشمی رفسنجانی درباره مجلس خبرگان رهبری مصاحبه کننده : خبرنگار واحد مرکزی خبر

مصاحبه آِت ا... هاشمی رفسنجانی درباره مجلس خبرگان رهبری مصاحبه کننده : خبرنگار واحد مرکزی خبر

  • ساختمان قدس
  • یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۰

 

نظارت منظم مجلس خبرگان

بر کارهای رهبری

دقّت رهبری در عمل

به وظایف

نظارت بر عملکرد رهبر،

وظیفه مهم مجلس خبرگان

È در آستانه سالروز تشکیل مجلس خبرگان رهبری هستیم، به‌عنوان نائب رئیس اوّل این مجلس نظر شما درباره عملکرد رهبر انقلاب چیست؟

É بسم‌اللّه الرحمن الرحیم، حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب وظایف رهبری را به‌خوبی انجام می‌دهند. مجلس خبرگان به‌طور مرتّب وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهد و همه موارد و عملکرد رهبری زیر نظر این مجلس است. همه شرایط رهبری، نه تنها تا کنون تضعیف نشده، بلکه تقویّت هم شده است و ما هر چه مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب وظایف رهبری را به‌خوبی انجام می‌دهند.

برخی فکر می‌کنند چون مجلس خبرگان از رهبری عیبی نمی‌گیرد، از ضعف خبرگان است، در حالی که این‌گونه نیست. بلکه این امر ناشی از قدرت رهبری است که به وظایفشان خوب عمل می‌کنند و ما از چنین رهبری راضی و قدردان هستیم.

نظارت بر عملکرد و مراعات شرایط رهبری از وظایف مهمّ مجلس خبرگان است و اعضای مجلس به این دو وظیفه بسیار خوب عمل کردند. به‌طوری که بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره)، اجازه ندادند لحظه‌ای کشور بدون رهبر بماند و خیلی مدبّرانه بهترین فرد را برای رهبری انتخاب کردند. کسانی که اوضاع و احوال کشور را می‌شناسند، پس از گذشت

انتخاب احسن مجلس خبرگان

برای رهبری پس از امام(ره)

غوغاسالاری بعضی‌ها درباره

مجلس خبرگان

حساسیت جایگاه

مجلس خبرگان

چندین سال از این انتخاب تصدیق می‌نمایند که انصافآ مناسب‌تر از رهبری فعلی فرد دیگری را نمی‌بینیم.

È نظر شما درباره بحثی که این روزها برای علنی شدن مذاکرات مجلس خبرگان مطرح می‌شود، چیست؟

É عدّه‌ای هستند که می‌خواهند همه چیز را خراب کنند. به‌خبرگان هم رحم نمی‌کنند. اینها فکر می‌کنند که خبرگان که بسیاری از مذاکرات مجلس خبرگان نباید در جامعه و از طریق جامعه در دنیا پخش شود، باید به صورت علنی باشد.

È جایگاه مجلس خبرگان را در نظام چگونه می‌بینید؟

É با توجّه به محتوای انقلاب، حساس‌ترین جایگاه متعلّق به مجلس خبرگان رهبری است. همه می‌دانند که نبود رهبری مشروعیّت نظام را مخدوش می‌کند و این مجلس خبرگان است که رهبر را تعیین می‌کند. پس اهمّیت آن بسیار زیاد است.

È خیلی ممنون.

É موفّق باشید.