مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آِت ا... هاشمی رفسنجانی درباره روز قدس مصاحبه کننده : خبرنگار شبکه خبر

مصاحبه آِت ا... هاشمی رفسنجانی درباره روز قدس مصاحبه کننده : خبرنگار شبکه خبر

  • ساختمان قدس
  • شنبه ۲ آذر ۱۳۸۱

 

حضور مردم، در راهپیمایی

روز قدس، بهترین راه حمایت

از فلسطین

تلاش صهیونیسم برای ناامیدی

مجاهدان فلسطینی

È با توجه به اینکه در آستانه روز جهانی قدس قرار داریم، بی‌شک حضور یکپارچه مردم در اقصی نقاط جهان تأثیر بسزایی در روند مقاومت مردم فلسطین خواهد داشت. حضرت‌عالی بفرمایید که مسلمانان جهان، به‌ویژه مسلمانان کشورمان چه نقشی دارند؟ حضور آنها در روز قدس چگونه می‌تواند رژیم صهیونیستی را در جنایت‌هایی که هم‌اینک در سرزمینهای اشغالی تشدید شده است، به شکست و اضمحلال بکشاند؟

É بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. الان یکی از چیزهایی که برای مردم و ملّتها مانده، همین حضور در اجتماعاتی است که به عنوان حمایت از مردم فلسطین مطرح می‌شود. الان دولتهای اسلامی به خاطر شرایطی که دارند و مشکلاتی که آمریکا برای آن‌ها درست کرد، خیلی نمی‌توانند حمایت جدّی کنند. امّا مردم این مشکلات را ندارند. حضور چند ساعته ما در خیابانها و اعلام وفاداری و اعلام تنفّر از اسراییل به خاطر ظلمهایی که امروز به طور زشتی در سرزمینهای فلسطین انجام می‌دهد، برای پشت‌گرمی مجاهدان فلسطین و برای لرزندان دل سفّاکهای صهیونیستی و آمریکا، تحقیقآ مؤثر است. امسال با تبلیغاتی که روی تروریست و امثال اینها شد، تلاش کردند که دل مردم را از فلسطینی‌ها جدا کنند. ان‌شاءالله تأثیر معکوس گذاشته باشد و مردم برای اعلام حضور هوشیارتر شده باشند.

 

شبکه خبر، شبکه‌ای مؤثر

ارزشمندی شبکه خبر در

پخش فوری اخبار

لزوم توجه به استناد

در بخش اخبار

Èچهارمین سالگرد راه‌اندازی شبکه خبر را در پیش داریم، حضرت‌عالی معمولا شبکه خبر را نگاه می‌کنید یا نه؟

Éخیلی زیاد. تقریبآ اکثر بخشهای خبری شبکه را می‌بینم. فکر می‌کنم یکی از شبکه‌های مؤثر صدا و سیماست. به خاطر اینکه به طور مصوّر تقریبآ لحطه به لحظه مردم را در جریان اوضاع دنیا و کشور قرار می‌دهد. ما در رادیو چنین چیزی داشتیم. امّا در تلویزیون نداشتیم.

قبلا وقتی می‌دیدم بعضی از رسانه‌های خارجی در مقاطع کوتاهی زمانی اخبار دنیا را فورآ می‌گویند، تأسف می‌خوردم که چرا ما این‌گونه نباشیم. خوشبختانه شما این خلأ را پر کردید و امروز هر ساعت چند بار مردم می‌توانند حوادث مهم دنیا را از شبکه خبر بشنوند. خدمت بسیار باارزشی است.

Èچه توصیه‌ای برای دست‌اندرکاران این شبکه دارید؟

Éفکر می‌کنم هر چه مستندتر و معتبرتر خبرها را مطرح کنید، بهتر خواهد بود. البته الان هم مستند و معتبر است، ولی از این هم می‌توان مستندتر کرد. فکر می‌کنم اگر به سرعت بتوان وقتی که حادثه‌ای اتّفاق می‌افتد، تصویرش را به شما برسانند و شما پخش کنید، مخاطبین بیشتری پیدا می‌کنید.

Èسپاسگذارم