مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هشمی رفسنجانی با خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان

مصاحبه آیت ا... هشمی رفسنجانی با خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان

  • ساختمان قدس
  • چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۰

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از سخنرانی در همایش نقش رسنه‌های جهان اسلام در مسئله فلسطین، در یک مصاحبه کوتاه با دو خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان شرکت کردند. متن کامل مصاحبه در ذیل می‌آید :

Èجناب آقای هاشمی! این روزها می‌بینیم که رسانه‌های مختلف غرب تهاجم تازه‌ای را علیه مردم فلسطین و ملل مسلمان شروع کردند. فکر می‌کنید هدف آنان چیست؟

Éهدفشان حفظ حاکمیت اسرائیل است. چون رژیم اشغال قدس حافظ منافع غرب و زورگویی‌های نامشروع آمریکاست و از آنها دفاع می‌کند و اینها هم از اسرائیل دفاع می‌کنند.

Èفکر می‌کنید این همایش موفق بود؟

Éکاملا موفق بود. اسرائیل در دو سال اخیر توطئه‌های زیادی را علیه فلسطینی‌ها شروع کرده است. با توجّه به سابقه تاریخی تجاوزگری آنها، در صحنه‌سازی، تقلّب و توطئه استاد هستند. انواع فشارها را علیه مردم مظلوم فلسطین اعمال می‌کنند، امّا مظلوم نمایی می‌کنند. خودشان با هلی‌کوپتر مردم را در خیابان می‌زنند و دفاع می‌دانند و دفاع مردم فلسطین را ترور و گروههای مبارز را تروریسم معرفی می‌کنند. حتّی در جوامع اسلامی هم تبلیغات می‌کنند. این همایش می‌تواند کمی از این توطئه را خنثی کند.

 

عملکرد خوب مجمع تشخیص

È آمریکا ادعا کرده است که سران القاعده در ایران هستند، نظر شما چیست؟

É دروغ می‌گویند. اگر دروغ استخوان داشت، خفه می‌شدند.

È با توجّه به پایان دوره مجمع، ترکیب آینده را چگونه می‌بینید؟

É فعلا از اجزای قبلی دو سه نفر نیستند. ممکن است تغییرات جزیی باشد که رهبری انجام می‌دهند.

È این دوره مجمع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

É عملکرد مجمع در مجموع خوب بود. در سالهای اخیر بیشتر داوری بین شورای نگهبان و مجلس است. سیاست‌های کلّی را هم داریم. چند مورد محدود حلّ معظل داشتیم. در کلّ، کارها ارتقاء یافته است.

È خیلی ممنون.

É موفق باشید.