مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی در پایان بازدید از آسایشگاه جانبازان شهید بهشتی تهران

مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی در پایان بازدید از آسایشگاه جانبازان شهید بهشتی تهران

  • تهران
  • چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۷۳

 

خبرنگار : آقای رییس جمهور حضرت عالی امروز به مدت دو ساعت از مرکز توانبخشی شهید بهشتی بازدید داشتید و ما شاهد گفتگوی صمیمانه حضرت عالی با سایر دوستان عزیزمان بودیم و برای ما هم همین طور بسیار شادی آور بود و از فضای صمیمی که اینجا حاکم بود خود حضرت عالی آثار روحی و معنوی این بازدید را برای خودتان و جانبازان چگونه ارزیابی می کنید ؟

رییس جمهور : بسم الله الرحمن الرحیم . من امروز هم برای من عید بود بخاطر فرصتی که پیدا کردم و لحظاتی در خدمت عزیزان جانباز باشم که خیلی من دوست می دارم اینها را و می دانم که اینها چه حقی به گردن ما و انقلاب دارند و اکثر کسانی که من با آنها صحبت کردم واقعا" روحیاتشان آموزنده است . سالهاست روی تخت آسایشگاه و یا مشکلات جانبازی که دارند تحمل کردند . ولی مردانه و صبورانه هنوز علاقه شان را به مسائل اجتماعی و انقلابی بیشتر از مسائل زندگی است و برای من واقعا" تجدید درسهایی بود که در جنگ می گرفتم از رزمندگانمان امروز باز از اینها گرفتم . خوشبختانه به تدریج دارند آقایان جانباز وارد جامعه می شوند شغل گرفتن اکثرشان و خیلیهایشان ازدواج کردند این جوانهای قطع نخاعی و به زندگی علاقمندند با همه مشکلاتی که دارند . ولی به نظرم هنوز باید جامعه بیشتر سرویس بدهد به آقایان و من از دستگاهها ، دستگاههای دولتی ، از این شرکتها می خواهم تا آنجا که مقدور هست آقایانی که هنوز جذب نشدند آنها جذب بکنند . مسئله این نیست که حالا آنها کار بزرگی برای ما انجام بدهند . مسئله این است که اینکه یک کسی که هستی اش را برای انقلاب داده و وجودش را هم مشعلی است برای انقلاب شما به گونه ای اداره بکنید که احساس بکند که دارد جامعه خدمت می کند حضور داشته باشد بالاخره یک توان جسمی محدودی آقایان دارند کار می کنند در توان اصلی شان یعنی روحیاتشان ضمن کار محبوب می شود خیلی از آنها تحصیل کردند تعدادی که امروز صحبت کردیم درس خواندند خوب هم درس خواندند و همراه سایر دانشجوها خودش را رساندن به چیزهایی که می خواهند برسند . بهر حال واقعا" این یک مسئله بسیار مهم ملی و اجتماعی است برای جامعه ما و برای مسئولان ما اینها سند مجسم دوران جهاد ما هستند و نمونه و اسوه صبر و تحمل ملت انقلابی هستند . از بنیاد جانبازها بخاطر برنامه های خوبی که دارد تشکر می کنم گر چه خود آقایان هم خود ما می دانیم که ما به آسانی حق جانبازان را نمی توانیم بدهیم به جانباز خیلی باید رسیدگی بشود به او تا این که حقش را گرفته باشد . و عمده ترین مسئله اینکه ما بتوانیم دل اینها راضی بکنیم و قانع بشوند اینکه آنقدری که در امکان ما هست به آنها داده می شود مردم هم باید ارتباط و رفت و آمد و گرم گرفتن با اینها در هر جا که با اینها برخورد می کنند داشته باشد که احساس فراموشی دست ندهد برای جانبازان عزیز ما انشاء الله و هفته جانباز و روز پاسدار برای پاسداران و رزمندگان ما مبارک باشد . انشاء الله .

سئوال : اشاره فرمودید به روز پاسدار و هفته جانباز اگر پیام خاصی هم برای این قشر فداکار دارید بفرمائید .

جواب : ما از آنها پیام گرفتیم همیشه ، راه آنها برای ما یک راهی بوده آموزنده است . بنده فقط تشکر می کنم در روز پاسدار از نیروهای ایثارگری که بیشترین حق را بر انقلاب و بر کشور ما دارند .

خبرنگار : متشکرم .