مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی در مجتمع فولاد آذربایجان

مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی در مجتمع فولاد آذربایجان

  • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۷۴

 

خبرنگار : سلام‌علیکم ، خسته نباشید ، حضرت‌ت عالی امروز بازدیدی داشتند از شهرستان میانه بخصوص طرح فولاد آذربایجان ، بفرمایید  که ایجاد این واحدها چه تاثیری در رشد و شکوفایی کشورمان در زمینه‌های اقتصادی دارد؟

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم ما از صبح تا بحال در سه طرح در این شهر شرکت کردیم یکی ساخت سد آیدوغموش بود که سد بسیار مهمی است حدود ده هزار هکتار را زیر پوشش می‌گیرد و مقداری از آبی که در «قزل اوزن» تلف می‌شود استفاده می‌شود یکی طرح اصلاح سواحل قزل اوزن بود با آبیاری علمی و بارانی برای اراضی اطراف که یک هشتصد هکتاری را در منطقه کلوچه خالصه دیدیم که بناست در اطراف قزل اوزن چند تا از این طرحها اجرا بشود که آب از قزل اوزن می‌گیرند برای آبیاری و سومش همین فولاد آذربایجان است که خط تولید محصول از پنج میلیمتر  تا 16 میلیمتر که الان جایش خالی است در کشور ما ، ما نیاز جدی به این نوع محصول داریم چون داریم وارد می‌کنیم و بعد صنایع زیر دستیمان  که در همین منطقه همین حالا شروع شده کارخانه دیگری اینهم بحمدا...مقدماتش تأمین شده الان دارند بتون ریزی پایه‌های لوله‌ها را انجام می‌دهند به ما قول دادند در ظرف هیجده ماه انشاءا...محصول این کارخانه هم بیاید بیرون که 350 هزار تُن محصول خواهیم داشت .

خبرنگار : آقای هاشمی استان آذربایجان شرقی امکانات بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و کشاورزی  دارد بفرمایید که در برنامه دوم سهم استان در این ارتباط چه میزان است؟

رئیس جمهور : با توجه به طلبی که این استان داشته طرحهایی که برای مهار آبها و صنایع مادر تأمین نیروگاهها و توسعه خطوط گاز و شبکه‌های آبیاری و چیزهایی از این قبیل لازم بود . همه اینها در برنامه دوم دیده شده بنظرم از استانهای پیشتاز در توسعه خواهد بود .

خبرنگار : متشکرم موفق باشید .