مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی در دومین مرحله انتخابات پنجمین دوره مجلس ،30 فروردین

مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی در دومین مرحله انتخابات پنجمین دوره مجلس ،30 فروردین

  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۷۵

 

آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور در دومین مرحله از پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در حسینیه جماران، رأی خود را به صندوق انداخت و در گفتگو با خبرنگاران پیرامون تبلیغات این مرحله از انتخابات اظهار داشت:

به نظر من تبلیغات در این مرحله قدری تندشده بود که البته امری طبیعی است و با تنگ‌تر شدن رقابتها، طبعا رقبا هم تلاش بیشتری می‌کنند. ان شاء الله نتیجه انتخابات هرچه باشد، همه با صمیمت بایکدیگر کار کنند و تبلیغات دوران رقابت، برهمکارای آنان تأثیر نگذارد. آقای هاشمی رفسنجانی پیرامون انتخابات پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از مرحله اول انتخابات خیلی راضی هستم و حضور مردم انصافا چشمگیر و رضایت بخش بود، اگر چه مرحله دوم انتخابات در همه جا اجرا نخواهد شد، اما رقابتها را جدی می‌بینم و مردم با احساس وظیفه، در این مرحله نیز حضور کافی خواهند داشت.

رئیس جمهوری درباره ضرورت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات گفت: اگر نماینده‌ای احساس کند پشت سر او آرای زیادی است، با قدرت بیشتری کار خواهد کرد و بر همه آحاد مردم است که بنا بر تکلیف شرعی، عقلی و منطقی در این انتخابات شرکت کنند. شرکت نکردن در انتخابات هیچ نفعی ندارد، بلکه می‌تواندنشانه‌ای از بی تفاوتی نسبت به سرنوشت کشور باشد. تنوع نامزدها به میزانی است که افراد می‌توانند نامزدهای مورد نظرشان را پیدا کنند و من با سابقه‌ای که از مردم خودمان در این گونه موارد دارم، امیدوارم این مرحله نیز مرحله خوبی باشد که نشانی از علاقه‌مندی مردم به سرنوشت کشور، مجلس و خودشان است.