مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی در آغاز سفر به استان گیلان

مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی در آغاز سفر به استان گیلان

  • فرودگاه رشت
  • جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۷۳

 

سئوال : با تشکر از اینکه خطه سرسبز گیلان تشریف آوردید، ممکن است چند دقیقه وقتتان را بگیرم، ممکن است هدفتان را از سفر به استان گیلان تشریع فرمائید ؟ مردم گیلان مدتها است منتظر سفرتان بودند انشاءا... تشریف آوردید، بفرمائید انگیزه سفرتان به استان گیلان چیست؟

جواب : بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. ما با تأخیر خدمت مردم گیلان می‌رسیم، طبیعتا" جزء وظائف من است سرکشی بکنم به مناطق مختلف کشور و رسیدگی بکنم به اوضاع  هر استانی هر جایی که میتوانم و فرصتم به من اجازه می‌دهد. در این سفرها معمولا" ملاقات با مردم دیدار با ایثارگران با علما با مدیران و سرکشی به کارها و طرحها و شنیدن مشکلات و امکانات و استعدادهای هر منطقه و دیدن اینها از نزدیک، اینها جزء اهداف سفر است بهرحال ارتباط با مردم برای ما جزء بهترین شیوه‌های رسیدگی به امور کشور است که در همین سفرها بدست می‌آید.

سئوال : مردم استان گیلان بی‌تابانه منتظر سفرتان بودند ، بفرمائید ره‌آورد سفرتان برای گیلان چیست؟

جواب : انشاءا... در ملاقاتها و اجتماعاتی که خواهیم داشت مسائل را با مردم در میان میگذاریم .

سئوال : مهمترین محورهایی که در بازدید از استان مورد توجه‌تان قرار خواهد گرفت چیست؟

جواب : محدودیتی ندارد، هرچه فکر کنیم ضرورت دارد به آنها می‌پردازیم انشاا...

سئوال : پیامتان برای مردم گیلان چیست؟

جواب : پیام اینست که همانطور که تاکنون در صحنه بودند در صحنه باشند و پشتیبانی داشته باشند از نظام مثل گذشته و شرکت بکنند در سازندگی کشور و توسعه این کشور اسلامی و تعمیق انقلاب اسلامی .

سئوال : گیلان بعنوان یکی از اقطاب کشاورزی کشور است بفرمائید پیامتان برای کشاورزان چیست ؟

جواب : کشاورزان همیشه پشتوانه خوب زندگی مردم بودند و اینروزها مسئولیتشان بیشتراست بخاطر اهمیتی که مواد غذایی در زندگی امروز بشریت دارد. موفق باشید.