مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی درباره 22 بهمن مصاحبه‌کننده: خبرنگار واحد مرکزی خبر

مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی درباره 22 بهمن مصاحبه‌کننده: خبرنگار واحد مرکزی خبر

  • ساختمان قدس
  • چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۸

 

○ جناب آقای هاشمی، ما در آستانه 22 بهمن سال 1388 می‌باشیم. مردم ایران اسلامی همیشه در آخرین روز جنبش ملی، منتظر پیام شما هستند.

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم ما حتماً فراموش نکردند که هر سال با حضور نیرومند خود در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همه بافته‌های دشمنان را پنبه می‌کنند. البته امسال از سالهای دیگر حساس‌تر است. چون اولاً به خاطر وجود اختلافات داخلی که دشمنان روی آن زوم کردند و ثانیاً، به خاطر مسائل هسته‌ای، پیشرفت‌های فضایی و همه چیزهای دیگر که برای ما نمی‌پسندند، می‌بینیم دشمنان شمشیرهای خود را از غلاف بیرون آوردند.

 

لذا الان ما باید فکر کنیم این یک جنگ روانی است که علیه ما راه انداختند تا با ارعاب ما را وادار به عقب نشینی کنند. ضمن اینکه باید فرض کنیم آنها در مسائل و راههای دیگری مثل تحریم، جدی هستند. البته این فرض است که همه مردم می‌توانند آن را بفهمند.

 

من فکر می‌کنم امسال یکی از سالگردهای بسیار مهم ماست. لذا مردم و هر کس دیگری که به ایران، انقلاب، اسلام و ملت علاقمند است، باید در اینجا با حضور سهم خود را ادا نماید.

البته این حضور باید به گونه‌ای باشد که تفرقه جدیدی را ایجاد نکند. یعنی هم نیروهایی که مسئول تأمین امنیت هستند و هم همه مردم باید مواظب باشند که لااقل یک نمایش وحدتی در اصول خود داشته باشیم.

جا برای حرف‌های دیگر، همیشه هست. اما در اینجا فلسفه همیشگی ما این است که بیاییم، دور هم جمع شویم و بگوییم ما با همان عشقی که انقلاب کردیم، به دنبال تداوم آن هستیم.

این پیام من به همه مردم عزیز کشورمان است. البته حدس می‌زنم مردم ما این شعور را دارند و خودشان حساسیت مسئله را می‌فهمند. ضمن اینکه ممکن است تذکر ما هم بی‌نتیجه نباشد.

 

 

○ خیلی ممنون و متشکرم.

انشاءالله موفق باشید