مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی درباره نتایج سفر به استان آذربایجان شرقی

مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی درباره نتایج سفر به استان آذربایجان شرقی

  • حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج)
  • سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۰

 

شرکت در کنگره شهید مدنی

هدف اصلی سفر به تبریز

بازدید از سدّ شهید مدنی

در سفر به تبریز

اهداف سفر به شهر تبریز

Èجناب آقای هاشمی رفسنجانی، بفرمایید اهداف سفر شما به استان آذربایجان شرقی چه بود؟

Éبسم‌الله الرحمن الرحیم، هدف اصلی سفر من شرکت در کنگره شهید آیت‌الله مدنی بود که بحمدلله به خوبی و با شکوه تمام برگزار شد. از قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم که وقتی در تبریز حضور یافتیم، از چند طرح نیز دیدن کنیم. به همین خاطر بعد از کنگره شهید مدنی، از سایت اطلاع‌رسانی استان در استانداری بازدید کردم که در نوع خود، کاری بی نظیر و مهمّ است.

از طرح شهید مدنی در اطراف تبریز بازدید کردم که در صورت اتمام ساخت، 400 میلیون متر مکعب، آب مخرّب مهار و برای آبیاری دشت مستعد تبریز استفاده می‌شود.

جلسه‌ای با اعضای جامعه روحانیت مبارز استان داشتیم که جلسه مفیدی بود. با علمای شهر تبریز هم دیدار کردم، حرفهای آنان را شنیدم و برای آنان سخنرانی کردم.

امروز صبح با حافظان قرآن کریم دیدار کردم که از شنیدن موفقیت‌ها و دیدن روحیات بالای آنان، مخصوصآ کودکان و نوجوانان خوشحال شدم.

از ارگ قدیم تبریز و مصلّای در دست ساخت بازدید کردم. خوشحال شدم که مشکل آنان که بر سر مالکیت آنجا اختلاف داشتند، بر طرف شد. پیش از ظهر از شهر سهند و دانشگاه صنعتی آن بازدید کردم. من به این

بازدید از دریاچه ارومیه

تقویت انقلاب و اسلام

اوّلین هدف

رکود طرحها به‌خاطر

کمبود اعتبار

دانشگاه امید فراوان دارم. مطمئنم چهره استان با این دانشگاه دگرگون می‌شود. با خواهران بسیجی هم دیداری داشتم که مراسم آنها دیدنی بود. تحت تأثیر روحیات مثبت خانمها قرار گرفتم.

از دریاچه ارومیه بازدید کردم که متأسفانه خبرهای ناگواری از کم شدن آب دریاچه شنیدم که امیدوارم با شروع مجدد نزولات آسمانی، این دریاچه را برای جذب توریست و مسایل دیگر داشته باشیم.

عصر امروز هم از این مجتمع بازدید کردم. با طلبه‌ها هم دیداری داشتم. خوشحال شدم که در شهرستان بناب مجتمعی به این بزرگی برای جذب جوانان به علوم دینی ساخته شده است.

È به نظر شما که از طرحها بازدید کردید، وضعیت کارها چگونه است؟ آیا به اهداف از پیش تعیین شده خویش در این سفر رسیدید؟

É هدف اوّل من تقویت انقلاب و اسلام است. اصلا این جوهر کارهای من است. مصلحت ایران و منطقه هم چنین است. طبیعتآ در ملاقاتها و سخنرانی‌ها این هدف را دنبال می‌کنم.

در کنار این، طرحهای مهم تبریز را هم دیدم. بعضی از طرحها نیمه کاره رها شده است که اکثرآ به خاطر کمبود اعتبار، دچار رکود شدند. باید به طرحهای تبریز مخصوصآ طرحهای آبی توجّه شود. الحمدلله تبریز با برخورداری از آب زرینه رود و سد سهند خشکسالی امسال را احساس نکرد. امّا باید برای دراز مدّت فکری کرد که فکر می‌کنم دولت برنامه‌هایی دارد.

È خیلی ممنون.

É موفق باشید.