مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی آغاز سفر به استان آذربایجان شرقی

مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی آغاز سفر به استان آذربایجان شرقی

  • تبریز
  • چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۷۹

 

دلبستگی زیاد به ایثارگران

و رزمندگان دوران دفاع مقدس

احترام به شهدا و ایثارگران

هدف اوّل سفر به

آذربایجان‌شرقی

توجه به مردم آذربایجان

یک وظیفه

Èجناب آقای هاشمی رفسنجانی، ضمن خوش‌آمد گویی از سفر شما به خطه‌ی آذربایجان، به ویژه شهر تبریز، هدف از سفرتان را به این خطه‌ی قهرمان پرور بفرمایید.

Éبسم‌الله الرحمن الرحیم، هر کسی مایل است که به خطه‌ی قهرمان‌پرور آذربایجان شرقی سفر کند. هر جای آذربایجان برای انسان زیباست. من برای مراسم شهدای میانه آمدم. به خاطر دلبستگی که به ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدّس دارم، از برنامه‌های خودم قرار دادم که در بعضی موارد، به احترام آنها در یادواره‌ها شرکت کنم. الحمدلله گاهی این افتخار را پیدا می‌کنم.

Èدر این سفر بیشتر چه اهدافی را دنبال خواهید کرد؟

Éاوّل به خاطر احترام به شهدا و ایثارگران است. البته در میانه طرحهای مورد علاقه از زمان مسؤولیت زیاد وجود دارد که مایل هستم آنها را ببینم. اگر فرصتی بود آنها را می‌بینم. فرصتی خواهد بود که با مسؤولان استان مذاکره کنم و از وضع استان و مردم استان بیشتر مطلع شوم.

Èبا استفاده از فرصت کوتاهی که در اینجا پیش آمده، می‌خواستم بپرسم چه پیامی برای مردم استان، به ویژه مردم شهر تبریز دارید؟

Éخدمت همه‌ی مردم سلام عرض می‌کنم. وظیفه‌ی حق‌شناسی ایجاب می‌کند که ما همیشه به فکر مردم خوب آذربایجان باشیم که در همه‌ی دوران تاریخ، نگهبان اسلام و ایران بودند و امروز هم سهم بسیار زیادی در حُسن اداره‌ی کشور دارند.

Èخیلی متشکرم.

Éموفق باشید.