مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور

آمدم تا مطمئن شوم که رای مردم دست کاری نمی شود

  • تهران
  • پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۷۶

 

 خبرنگار: جناب آقای رئیس‌جمهور، حضرت‌عالی امروز بازدیدی داشتید از ستاد انتخابات کشور روند امور را چگونه دیدید؟ و با توجه به این‌که فردا مردم ما در یک امتحان بزرگ الهی شرکت می‌کنند چه صحبت خاصی برای مردم دارید؟

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

من طبق روال همه انتخابات که برگزار کردم، امروز هم آمدم که همه‌چیز دارد آماده می‌شود. وضع ستاد را بررسی کردم، برنامه‌هایشان را، بخشنامه‌هایشان را ، شیوه اخذ رأی را، شیوه خواندن رأی را، شیوه جمع‌بندی را، شیوه اعلام را  و همه‌چیز را بررسی  و با مسئولان هر بخش صحبت کردم. به نظرم وزارت کشور خیلی خوب آماده شده است.

انصافاً همه‌چیز را فراهم کردند. الآن هیچ‌چیز برای برگزاری انتخابات کم نیست. شیوه‌ها ، برنامه‌ها و استفاده از تجارب گذشته به‌گونه‌ای است که اطمینان کامل می‌دهد که آراء مردم درست خوانده  و درست جمع‌بندی می‌شود. آن‌قدر در این مسیر احتیاط شده است که از لحظه‌ای که رأی به صندوق می‌رود تا لحظه‌ای که نتیجه رأی اعلام می‌شود، همه این‌ها در چهار، پنج نقطه  وزارت کشور و درچهار، پنج نقطه  شورای نگهبان کنترل  و جمع‌بندی می‌شود. مردم می‌توانند اطمینان کامل بکنند که رأیشان همانی خواهد بود که نوشتند  و در صندوق انداختند.

حالا این هم وظیفه مردم است که از این زحماتی که وزارت کشور کشیده و آمادگی‌هایی که کرده است و همچنین زحماتی که شورای نگهبان متحمل می‌شود، استفاده بکنند و از این موقعیت ممتاز بهره بگیرند. هم نظر خودشان را با رأیشان اعلام کنند، هم برای تقویت موضع انقلاب و هم پشتیبانی روحی و جدی از رئیس‌جمهور آینده  کمک کنند که هیچ سرمایه‌ای بهتر از آرای فراوان مردم برایش نخواهد بود.

ما تا نقطه نهایی همچنان مواظبت خواهیم کرد. ضمناً از آرامش و اعتمادی که در کشور به وجود آمده و برنامه‌هایی که در دوره تبلیغات بوده و در مقایسه با هر کشور دیگر نسبتاً خوب گذشته، باید ابراز رضایت کنیم. ان‌شاءالله روز آینده هم با همین خوبی گذشته سپری خواهد شد.

خبرنگار: خیلی متشکریم.