مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • احوالپرسی هاشمی از رهبری در دوره نقاهت

احوالپرسی هاشمی از رهبری در دوره نقاهت

  • پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۷۰

 

خبرنگار : آقای هاشمی رفسنجانی امروز سالگرد مجلس بود . ضمن سالگردش و جلسه مشترکی که اعضای هیأت دولت با اعضای مجلس شورای اسلامی داشتند و میدانیم که دوستانه بود بفرمائید که با توجه به مسایلی که هیأت وزیران مطرح کردند جمع این جلسه مشترکتان چگونه بود ؟

ریاست جمهوری : بسم الله الرحمن الرحیم ما همه جلساتمان با نماینده ها هر وقت تشکیل می شود دوستانه و پر بار است . معمولا" ما در طول سال چند جلسه داریم گاهی آقایان تشریف می آورند پیش ما گاهی ما می آئیم خدمت آقایان . امروز ما بخاطر سالگرد مجلس برای عرض تبریک به نماینده ها و رییس محترم مجلس آمده بودیم . مطابق معمول یک مقدار وزرا صحبت کردند . سیاستها و کارها و برنامه هایی که دارند برای نمایندگان گفتند . یک مقدار نمایندگان صحبت کردند . پیشنهاداتی داشتند و سؤالاتی داشتند در مسایل سیاسی ، اقتصادی مطرح کردند . بنده هم یک مقدار حرف زدم . بعد آقای کروبی صحبت محبت آمیزی کردند . مجموعا" به نظر من خیلی مفید بود همانطور که شما اشاره کردید جوی بسیار دوستانه و گرمی بود و امیدواریم که از این مجلس حالا که تمام می شود ما در روزهای آینده شاهد برخوردهای صمیمی تر و دوستانه تر نمایندگان با ما و ما با نمایندگان باشیم . و ثمره این گونه بحثها بتواند رضایت خاطر مقام معظم رهبری را و روح مقدس حضرت امام را از ما شاد کند .

خبرنگار : آقای هاشمی رفسنجانی یکی از نمایندگان از جنابعالی خواستند که پیشقدم بشوید با توجه به محبت هایی که در نماز جمعه شده بود آن جوی که هست همان جوی که در جامعه دیگر مسایلی پیش بیاید حل بکنید . در این مورد شما نظرتان را بفرمائید ؟

ریاست جمهوری : همانطور که دیدید صحبت شد ، ما خواهش کردیم که هم نماینده ها با خودشان قرار بگذارند و هم با وزراء که مسایل شان را همه دو طرف بصورت منطقی و دوستانه و انتقادها را بصورت تحلیلی مطرح بکنند . هر که هم جواب منطقی دارد بدهد ، اگر هم ندارد قبول بکند که حرف حسابی را باید پذیرفت امیدواریم که این چیزی که آخر جلسه به نتیجه رسیدیم عمل بشود .