مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن

  • خیابان آزادی – تهران
  • شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۴

جناب آقای هاشمی امسال حضور مردم در انتخابات بسیار پرشور است، شما به عنوان یکی از مقامات مسئول اگر بخواهید از ملت تقدیر و تشکر کنید، چه می‌گویید؟
● من می‌گویم این ملت واقعاً بیدار هستند و موقعیت را خوب درک می‌کنند. حضور امروز آنها در مراسم 22 بهمن ودر جشنها و ایام عاشورا، نشان این است که مردم موقعیت را خوب درک کردند و باید همه از این مردم متشکر باشیم.
○ الان دشمنان به خصوص آمریکاییها و غربیها هر روز تهدیدات خودشان را علیه کشور ما اضافه می‌کنند، مهمترین وظیفه ملت و دولت در مقابله با این تهدیدات چیست؟
● هوشیاری مسأله مهمی است، تدبیر خیلی مهم است. ما الان با موجی از حرکتهای موزیانه قدرتمندان جهان مواجه هستیم. لذا اینجا تدبیر و راهکار درست بیش از زور ضرورت دارد که انشاءالله دولت و ملت این کار را می‌کنند.
○ آقای هاشمی، امسال بحث توهین به مقدسات اسلامی و پیامبر اکرم (ص) و انرژی هسته‌ای عاملی شد که کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال محکوم کردن کشور ما هستند، به نظر حضرت‌عالی راهپیمایی چه نقشی در ادامه گفتگوها خواهد داشت؟
● اگر دشمنان مقاومت مردم را ببینند، توطئه‌های خودشان را آنگونه که مایل هستند، اجرا نمی‌کنند. الان کاملاً علیه ملت ما شرارت می‌کنند و فکر می‌کنند مردم با این بحثهای طولانی دلسرد می‌شوند. ولی اگر مردم دلگرمی خودشان را نشان بدهند و آنها شاهد آن باشند، قطعاً در رفتار آنها تأثیر می‌گذارد.
○ جناب آقای هاشمی، ادبیات تهدید دشمن حضور پرشور مردم را به دنبال داشته، آیا آنها قادرند تهدیدات خودشان را علیه جمهوری اسلامی عملی کنند؟
● قطعاً نه، نمی‌توانند آن‌گونه که مایلند عمل کنند، ولی مزاحمتهایی خواهند کرد. چیزی که جواب آنها را می‌دهد، مقاومت همه ما و اتحاد همه وخصوصاً صبر و تحمل است.
○ اگر روزنامه‌نگار بودید، برای حضور امروز مردم چه تیتری انتخاب می‌کردید؟
● من شاید به اندازه شما نتوانم تیتر انتخاب کنم، ولی باید تیتر مناسبی باشد و بگوییم مردم جواب شرارتها را با حضورشان دادند.