مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی روز قدس

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی روز قدس

  • جمعه ۵ مهر ۱۳۸۷
تأثیر حضور مردم در راهپیمایی روز قدس برای تقویت مردم فلسطین/ نگرانی اسرائیل از روز قدس/ ضررهای حمله احتمالی به ایران برای قدرت‌های غربی/ بی عقلی دشمنان از حمله به ایران

س) جناب آقای هاشمی، با سلام و خسته نباشید، ملت مظلوم فلسطین به خاطر جنایات اسرائیلی‌ها که با حمایت قدرت‌های بزرگ انجام می‌شود، دچار مشکلات زیادی شدند. شما چه توصیه‌ای به جهان اسلام دارید تا حمایت‌های خود را از ملت فلسطین بیشتر کنند؟

ج) بسم الله الرحمن الرحیم، کاری که مردم ایران می‌کنند، نمونه خوبی است. مردم ایران سالی چند بار دست جمعی از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند، اگر همه دنیای اسلام مثل مردم ایران راهپیمایی و حمایت کنند، روحیه مردم فلسطین برای مقاومت بالا می‌رود و روحیه اسرائیلی‌ها می‌شکند و حامیانش هم می‌فهمند که دارند کار غلطی می‌کنند. باید به آنان بفهمانیم که راه آنان غلط است.

س) اخیرً شایعاتی در خصوص تعرض نظامی برخی قدرت‌ها علیه ایران شنیده شده است. شما چه پیامی برای این کشورها دارید؟

ج) تجربه گذشته ایران هم در دوران مبارزه که آمریکا در اینجا بود و ما بیرونش کردیم و هم در دوره دفاع مقدس و امکاناتی که داریم، برای آنها ثابت می‌کند که این اقدام خیلی برایشان گران تمام می‌شود. برای ما هم گران تمام می‌شود، ولی برای آنها هیچ نفعی نخواهد داشت. البته فکر می‌کنم این قدر بی‌عقلی نمی‌کنند.

س) خیلی ممنون

ج) موفق باشید.