مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی روز قدس

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی روز قدس

مصاحبه‌کنندگان: خبرنگاران رسانه‌های مختلف.

  • جمعه ۴ شهریور ۱۳۹۰
حضور معنادار مردم در راهپیمایی روز قدس/ یأس دشمنان و امیدواری دوستان با حضور مردم در روز قدس/ اهمیت حضور مردم در روز قدس/ فلسطین، نماد مظلومیت و بیداری مسلمانان در جهان/ تفاوت حضور امسال مردم در روز قدس با سال‌های پیش/ همراهی مردم مسلمانان با مردم مصر، لیبی، تونس، سوریه، یمن، عربستان و بحرین در روز قدس/ نگرانی‌های مفرط غرب از بیداری اسلامی

س) جناب آقای هاشمی، نظر شما درباره حضور مردم در راهپیمایی روز قدس چیست؟

ج) بسم الله الرحمن الرحیم، نظر مرا دارید می‌بینید که مردم چگونه در دفاع از فلسطین به خیابان‌ها آمدند.‌ این مردم با این حضور ثابت کرده‌اند که به فرامین امام در راه اعتلای اسلام و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین وفادارند.

دشمنان هم وقتی این حضور را می‌بینند، مأیوس می‌شوند. این راهپیمایی - انشاءالله- مقدمه آزادی قدس شریف است.

س) به نظر شما راهپیمایی امسال چه اهمیت مضاعفی دارد؟

ج) حضور مردم مسلمان در راهپیمایی روز قدس همیشه پراهمیت بود و خواهد بود، اما امسال با توجه به موج بیداری در جهان اسلام، این حضور گسترده، آن هم از طرف ملت ایران بیانگر هماهنگی با جهان اسلام است. چون مسئله فلسطین نماد بیداری و مظلومیت مسلمانان در جهان است که متأسفانه همه طاغوت‌ها پشت سر اسرائیل هستند.

حضور امسال مردم نه تنها در دفاع از قدس و فلسطین است، بلکه به نوعی ابراز همراهی با مردم مسلمان در کشورهایی است که علیه استبداد و استعمار قیام کرند. مردم مصر، لیبی، تونس، سوریه، یمن، عربستان و مهمتر از همه بحرین با این راهپیمایی دلگرم می‌شوند که در مبارزات خود مصمم‌تر باشند.

دشمنان هم امسال نگرانی‌های مضاعفی دارند. می‌ترسند که موج بیداری اسلامی به همه کشورهای مسلمان برسد و مثل مردم ایران آنان را از سرزمین‌های اسلامی بیرون کنند.

س) خیلی ممنون

ج) موفق باشید.