مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی روز قدس

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی روز قدس

  • جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳
اهمیت حضور مردم در راهپیمایی/ معانی حضور پرشور مردم در حمایت از قدس/ اهمیت روز قدس/ حمایت‌های آمریکا از اسرائیل/ جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی/ لبیک سیاسی مردم ایران و جهان به ندای امام راحل/ تأثیرات حضور چند ساعته مردم در راهپیمایی روز قدس

 

س- جناب آقای هاشمی رفسنجانی، به نظر شما حضور پرشور و معنادار مردم در راهپیمایی چه پیامی دارد؟

ج- بسم الله الرحمن الرحیم، اولاً دارند نفرت خودشان را از اسرائیل نشان می‌دهند. اسرائیل هم در این چند روز ذات خود را نشان داد و مردم دنیا هم فهمیدند که اینها گروهی خشن و غیرانسانی هستند. ثانیاً حمایت از مردم فلسطین است که در بیش از 60 سال دارند مبارزه تا حق خود را بگیرند.

س- اهمیت روز قدس امسال چیست؟

ج- این حضور دو معنا دارد. یکی به خاطر مسائل امسال، نشان از روحیه انسانی مردم ایران دارد و حالت دوّم به خاطر حمایت از آرمان فلسطین است. (شعار"هاشمی هاشمی خدا نگهدار تو،" از طرف مردم وقفه در مصاحبه ایجاد می‌نماید و پس از دقایقی دوباره ایشان می‌گویند) حامیان اسرائیل باید این صحنه‌ها را ببینند و بدانند که حمایت از ظالم واکنش مردم آزاده دنیا را به دنبال خواهد داشت. مخصوصاً رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا که طبیعتاً می‌بایست طرفدار مظلومان باشد، ولی متأسفانه با رویکرد سیاسی از اسرائیل حمایت کرد و این کار ایشان لکه ننگی در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا و حتی زندگی شخصی و سیاسی ایشان است.

س- چه پیامی به مردم دارید؟

ج- از مردم ایران تشکر می‌کنم که پس از 35 سال هنوز به ندای امام راحل چنین لبیک می‌گویند. مطمئن باشند همین حضور چند ساعته آنها تأثیر بسزایی در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های جهانی برای موضوع فلسطین دارد.

س- خیلی ممنون

ج- موفق باشید.