مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در آغاز سفر به استان ایلام

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در آغاز سفر به استان ایلام

به مردم ایلام عشق می‌ورزم.

  • دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۷۵
ساعت هفت و نیم به فرودگاه رسیدیم و بلافاصله به سوی ایلام پرواز کردیم. [آقایان اکبر ترکان، محمدرضا نعمت‌زاده و عیسی کلانتری]، وزرای راه و صنعت و کشاورزی و محمد اخوی، [معاون اجرایی رئیس‌جمهور] و دکتر [هادی] منافی، [رئیس سازمان حفاظت محیط زیست] و محسن [هاشمی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور] و [محمد] سعیدی‌کیا، [معاون بنیاد مستضعفان و جانبازان]، همراه بودند. پس از خیرمقدم گرم دختران شاهد و استقبال رسمی که با نواخت توپ هم همراه بود و تاکنون در استقبال‌های داخلی معمول نبوده، به سوی شهر حرکت کردیم. استقبال مردم در مسیر و خیابان‌ها و اجتماعاتشان در ورزشگاه تختی، خیلی پُرشور و کم‌نظیر بود. مردم بسیار شاداب و پُرشورند. گروه سرود جمع زیادی از دانش‌آموزان و به شکل پرچم ایران و خیلی باحال و تعداد زیادی کبوتر، به رنگ‌های سه‌گانه [پرچم ایران]، پرواز دادند.

 

خبرنگار: جناب آقای هاشمی رفسنجانی خدمت شما خیرمقدم عرض می‌کنم. خواهش می‌کنم در مورد اهداف سفرتان به استان ایلام توضیحاتی بفرمائید.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: بسم‌الله الرحمن الرحیم. من فکر می‌کنم همه ایرانی‌ها شایق هستند که به ایلام بیایند. بنده بارها اینجا بوده‌ام و به مردم ایلام عشق می‌ورزم. در سفرهای قبلی بیشتر، مسائل جنگ و بازسازی و مسائل آوارگان مطرح بود؛ ولی در این سفر هم زیارت مردم و هم زیارت ایثارگران و هم رسیدگی به کارهای استان است.

 طرح‌های به ثمر رسیده را افتتاح می‌کنیم. از طرح‌هایی که در دست اجراست، بازدید می‌کنیم. کارهای مهم دیگری هم هست که شروع می‌کنیم و همچنین می‌بینیم که نیازهای آینده این استان مرزی و سنگر واقعی دفاع و مرزدار کشور ما چیست.