مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره دانش هسته‌ای

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره دانش هسته‌ای

این مصاحبه پس از بازدید از قسمت‌های مختلف واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با سؤالات خبرنگاران خبرگزاری آنا انجام شد.

  • تهران
  • پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
پیشرفتگی دانش جوش، شکافت و گداخت هسته‌ای در جهان/ ظرفیت علمی کشور برای گداخت هسته‌ای/ اهداف تأسیس واحد فیزیک پلاسما در واحد علوم و تحقیقات/ نقش نخبگان علمی برای رساندن ایران به جایگاه علمی

 

س) جناب آقای هاشمی، نظر حضرت‌عالی در مورد نقش دانش گداخت هسته‌ای در عصر حاضر، استفاده صلح‌آمیز از این علم، تاریخچه تحقیقات این دانش در دانشگاه آزاد اسلامی و دستاوردهای این دانشگاه در این زمینه تاکنون چیست؟

ج) بسم الله الرحمن الرحیم، جوش، شکاف و گداخت هسته‌ای، دانشی است که کشورهای پیشرفته جهان به دنبال آن هستند. حتی پنج کشور پیشرفته جهان یعنی آمریکا، روسیه، فرانسه، آلمان و ژاپن با هم طرحی داشتند که نیروگاهی برای استفاده از شکاف هسته‌ای بسازند. ایران هم با توجه به ظرفیت علمی دانشمندانش باید وارد دانش‌های نوین شود هک از سالها پیش دانشگاه آزاد اسلامی را مأموریت داریم تا وارد این وادی‌ها شود و الحمدلله کارهای خوب هم انجام دادند.

واحد فیزیک پلاسمای واحد تحقیقات هم در راستای این برنامه است که امروز از آزمایشگاه و توانایی‌هایش بازدید کردیم. اگرچه هنوز به صورت کاربردی به نتیجه نرسیدیم، ولی این اقدامات، حرکت به سوی فتح قله‌های دانش‌های نوین است.

امیدوارم دانشجویان و استادان این واحد دانشگاهی با کمک دیگر نخبگان علمی که الحمدلله در سراسر کشور زیاد هستند، ایران را به جایگاهش که هم در سابقه و هم در آینده داشت و دارد، برسانند.

س) انشاءالله، خیلی ممنون.

ج) موفق باشید.