مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره اهمیت انتخابات دوره پنجم مجلس شورای اسلامی

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره اهمیت انتخابات دوره پنجم مجلس شورای اسلامی

هیچ وقت از توجه به ‌افکار عمومی، هرگز ضرر نکرده‌ایم.

  • حسینیه جماران
  • جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۷۴
اهمیت انتخابات / مجلس شورای اسلامی / حرکت ایران در مسیر برنامه های توسعه / عصبانیت دشمنان انقلاب / زنان و انتخابات / امانت رای مردم

خبرنگار: جناب آقای هاشمی، شاهد بودیم که رای خود را با شادابی در صندوق انداختید. بفرمایید اهمیت انتخابات در چیست که شما اول صبح برای حضور در آن آمدید؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی: حضور در انتخابات همیشه مهم بود؛ اما این دوره اهمیت مضاعف دارد. چون انتخابات مجلس پنجم، درست در زمانی برگزار می‌شود که آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها، فشار خود را با هدف دلسردکردن مردم نسبت به شرکت در انتخابات آغاز کردند، اما آنها غافل از این مسأله هستند که این فشارها، تاکنون نتیجه معکوس داشته است.

خبرنگار: می توانیم بپرسیم معیار برای انتخاب افراد چه بود؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی: با توجه به‌ اینکه کشور در مسیر سازندگی قرار گرفته و برنامه‌های توسعه اول و دوم آماده شده و در حال اجراست، نیاز به‌ افرادی داریم که بتوانند در این شرایط کشور را اداره کنند. من هم ۳۰ نفر از نمایندگان مورد نظرم را از مجموعه لیست‌ها و افراد داوطلب و انقلابی انتخاب کرده‏ام.

خبرنگار: از ویژگی های این انتخابات افزایش حضور زنان است و دختر شما هم نامزد انتخاباتی تهران برای ورود به مجلس است. تحلیل شما از این موضوع چیست؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی: به‌ حضور گسترده زنان در صحنه انتخابات مجلس از دستاوردهای انقلاب است که در همه صحنه ها به خصوص در تحصیل حضور معناداری پیدا کردند.زنان ایرانی اکنون درک کرده‌اند که باید در صحنه حضور داشته باشند و خود را محدود به‌خانه نکنند و این روند نوید بخش آینده ای روشن با نسلی باسواد است.

خبرنگار: چه توصیه ای به دست اندرکاران انتخابات دارید؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی:  دست اندرکاران انتخابات در همه مراحل باید صلاح کشوررا درنظر بگیرند و از رأی مردم، به عنوان یک امانت، محافظت کنند ؛ چون رأی مردم به‌ طور قطع به خیر و صلاح مملکت است و هیچ وقت از توجه به ‌افکار عمومی، هرگز ضرر نکرده‌ایم.