مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگار واحد مرکزی خبر پیرامون وضعیت جدید جنگ، آینده حملات موشکی و هوایی عراق به مناطق مسکونی

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگار واحد مرکزی خبر پیرامون وضعیت جدید جنگ، آینده حملات موشکی و هوایی عراق به مناطق مسکونی

  • دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۶۷

 

س ـ وضعیت جدید جنگ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ج ـ وضعی که ما الان می‌بینیم، در مجموع حدس می‌زنیم که ما در معرض توطئه جدیدی هستیم. برنامه‌ای که پس از شکست آمریکا و ایادیش در خلیج‌فارس و شورای امنیت سازمان ملل برای ما ریخته‌اند، همین ماجراهایی است که با شرارت‌های صدام در شهرها و قسمت عمده آن زدن موشک به تهران - اصفهان و قم و طراحی تبلیغاتی که بقیه مسائل را تحت‌الشعاع این حرکت قرار بدهند، می‌باشند.

اطلاعاتی که ما از داخل عراق و کشورهای حامی عراق داریم برای ما روشن است که ما در معرض توطئه جدیدی هستیم که محور این توطئه و نقطه جدید آن امکانات موشکی است که به‌وفور در اختیار عراق قرار گرفته است.

ما فکر می‌کنیم که باید خودمان را برای شکستن این توطئه آماده‌تر کنیم و یکی از کارهای عمده ما تقویت صنایع موشکی است.

بازدیدی که از بخشی از صنایع موشکی سپاه امروز به‌عمل آمد به‌خاطر اولویتی است که به این مسئله می‌دهیم.

خوشبختانه آنچه که اطلاع و انتظار داشتیم در این بازدید بهتر از آن را دیدم و نیروهای حزب‌اللهی و متخصص که در این صنایع کار می‌کنند آنها هم همین برداشت ما را دارند و عجله‌ای که ما برای توسعه کار داریم خیلی بیشتر در آنها دیده شد و گام‌هایی که در این یک ماه برداشته‌ایم به اندازه حرکتی است که در چند ماه انتظار داشتیم. ما انتظار داریم که با تلاشی که الان اوج گرفته در زمانی کمتر از آنچه فکر می‌کردیم به‌چنان قدرت موشکی برسیم که دیگر فکر تهاجم موشکی از سر همسایه‌های ما در برود.

س ـ نظرتان در مورد آینده حملات موشکی و هوایی عراق به مناطق مسکونی کشورمان چیست؟

ج ـ اوضاع شبیه همین وضعی است که در گذشته بوده است. هیچ جنگی را نمی‌شود با حملات موشکی پایان داد و نیروی سرنوشت ساز در جنگ نیروهای نظامی بویژه نیروهای پیاده است که ما آنجا تفوقمان روشن است شاید تنها اثری که می‌توانند ببینند این باشد که مرگ صدام و شکست عراق را تسریع کند.

ما بعضی کارها را که فکر می‌کردیم با زمان حل می‌شود الان فکر می‌کنیم که زمان به ضرر ما باشد و باید تسریع بکنیم. مردم ما هم چنین احساسی پیدا کرده‌اند. از همین الان هم علائم پشیمانی در دشمنان ما پیداست. دشمنان ما اولین ضرری که کردند مسائلی است که در رابطه با والفجر 10 و مسائل حلبچه پیش آمد که در نتیجه روشن شد که ملت عراق با صدام نیست و ملت عراق بعد از 8 سال تحمل جنگ باز با ماست و درک کرده که ما خیر این ملت را می‌خواهیم و حکام عراق خیر این ملت را نمی‌خواهند و دنبال منافع و حاکمیت خودشان هستند.