مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگار صداوسیمای مرکز رشت

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگار صداوسیمای مرکز رشت

پیرامون: (طرح‌های افتتاح شده (خاطراتی از مردم در سال‌های سفر به گیلان

  • سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۷۶

 

س- با عرض خیرمقدم و تشکر از زحمات بی‌دریغ شما، بفرمایید که هدف از سفر شما به استان گیلان چه بوده است؟ لطفاً پیام افتتاحیه پروژه‌های افتتاح شده را برای مردم گیلان ابلاغ نمایید.

ج- بسم الله الرحمن الرحیم، به مردم عزیز گیلان که حقیقتاً به آنها ارادت داریم، سلام عرض می‌کنیم. من مردم گیلان را خوب می‌شناسم و قبل از انقلاب هم به اینجا زیاد رفت و آمد داشتم و می‌دانم که چه مردم نجیب و مهمان‌دوست و خوبی هستند. خداوند هم نعمت را برای آنها تمام کرده است. کاری که ما می‌کنیم، این است که شما از این نعمت‌ها به خوبی استفاده کنید. در بخش‌های برق، آب، بهداشت و درمان، گاز، راه، مخابرات و صنایع، برنامه‌های اقتصادی را برای شروع به کار داشتیم که اینها زنجیره خدمات روبنایی و زیربنایی را تکمیل می‌کنند. در این لحظه از کلیه دست‌اندرکاران گازرسانی به شش شهر گیلان سلام می‌کنم و از آنها تشکر و خواهش می‌کنم که مشعل‌های گاز را در شهرهای لشت نشاء، سنگر، کوچصفهان، خشکه بیجار، توتکابن و هرزویل شروع کنند و به مردم این شهرها تبریک می‌گویم. آن‌گونه که به ما گفته‌اند، انشاءالله امسال همه شهرهای گیلان گازدار خواهند شد.

س- متشکرم. انشاءالله که مبارک باشد. جناب آقای هاشمی با توجه به اینکه سفرهای مختلفی طی این هشت سال به استان‌های مختلف از جمله استان گیلان داشته‌اید، خواهش می‌کنم صحبتی خودمانی با شهروندان گیلانی داشته باشید و بفرمایید شیرین‌ترین خاطراه‌ای که در استان سرسبز گیلان در ذهن شما مانده، کدام خاطره است؟

ج- سؤالی کردید که من باید چهل سال زندگی‌ام را مرور کنم تا آن خاطره را پیدا نمایم. از زمان طلبگی در گیلان یک دوست به نام مرحوم لاهوتی داشتیم که از پانزده، شانزده سالگی با ایشان دوست بودم و با ایشان صیغه برادری خواندیم که البته ایشان درگذشته‌اند و من به خاطر ایشان زیاد به گیلان می‌آمدم و با خانواده شریف ایشان رابطه قوم و خویشی داریم که دو نفر از پسران ایشان با دو دختر من ازدواج کردند.* خاطرات زیادی با ایشان در تابستان و زمستان و جنگل و دریا داریم.

س- این افتخار بزرگی برای ما گیلانی‌های مهمان‌نواز است. خواهش می‌کنم بفرمایید زیباترین فصل را در گیلان کدام فصل می‌دانید؟

ج- هم زمستان، هم تابستان، هم بهار و هم پاییز، خداوند تمام زمان‌ها را در اینجا به نحوی شییرین کرده است.از تمام مردم خداحافظی کرده و عذر می‌خواهیم که در این سفر کوتاه نتوانستیم ملاقات مردمی داشته باشیم.

 


(آقایان سعید و حمید لاهوتی با خانم‌ها فاطمه و فائزه هاشمی ازدواج کرده‌اند.