مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی پیرامون نهضت روحانیت
متن کامل این مصاحبه فعلا در دسترس نیست و به محض دریافت ، بارگذاری خواهد شد.
امام از ارکان حوزه علمیه قم/ امام در دوران تجدید حیات حوزه به عنوان یک مدرس و شخصیت نیرومند علمی/ مواضع سیاسی کم حوزه علمیه قم قبل از سال 41/ توجه روحانیت به مسایل سیاسی از زمان قاجاریه/ انزوای شدید روحانیت بعد از حوادث مشروطه و حکومت رضاخان/ تقویت حوزه توسط آیت الله بروجردی بعد از شهریور 20/ جذب نیروهای خوب توسط امام به خاطر شخصیت و افکار خوب/ تقویت نیرو از کارهای مهم رهبری در آن دوره/ اداره کل حوزه روحانیت توسط آیتالله بروجردی/ جوانی و بیتجربگی محمدرضا پهلوی در اوایل حکومت/ شکلگیری نهضتهای کمونیستی، ملی و اسلامی در دهههای 20 و 30 وت شکیل حکومت مصدق/ سرکوبی جریانهای فدائیان اسلام، حزب توده و نهضت آزادی و ملّی/ سازماندهی ابزار سرکوب در دهه 30 و 40 توسط پهلوی تجهیز شاه به سازمان امنیت/ کتاب کشف اسرار امام نشان از روحیه امام نسبت به خانواده پهلوی/ اقتدار روحانیت در زمان آیت الله بروجردی/ ترس رژیم از قدرت روحانیت در زمان حیات آیت الله بروجردی/ انتقال مرکزیت روحانیت به نجف از افکار رژیم/ انجمنهای ایالتی و ولایتی اوّلین قدم رژیم بعد ازرحلت آیت الله بروجردی/ استفاده امام و جمعی از علمای دیگر از لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی برای مبارزه با شاه/ هدایت خوب مردم توسط امام در مدت کوتاه و تثبیت رهبری ایشان/ پانزده خرداد نقطه عطف انقلاب/ پیدایش یک رهبر سیاسی مثل امام بعد از واقعه انجمنهای ایالتی و ولایتی/ مقابله امام و روحانیت با شاه در مسأله انقلاب سفید شاه/ حرکت شاه در ا نقلاب سفید/ اصلاحات اراضی، واگذاری کارخانههای دولتی، ملی کردن جنگلها و اهداف خاص استعماری تثبیت انقلاب سفید/ آمریکاییها استاد شاه در انقلاب سفید/ انقلاب سفید طراحی آمریکا برای خلع سلاح کمونیستها/ حفظ نفوذ آمریکاییها وحفظ قدرت استبدادی خاندان پهلوی از اهداف نامقدس رژیم/ مخالفت امام با اهداف فاسد رژیم/ حضور مردم در صحنه به فرمان امام/ وابستگی رژیم به آمریکا/ اوّلین سرکوب روحانیت توسط رژیم در مدرسه فیضیه/ عزاداری مردم در محرم برای مصائب مدرسه فیضیه/ شهید یونس رودباری تنها شهید مدرسه فیضیه/ تبدیل سرکوب به یک موج مبارزه جدید توسط امام/ بردن طلبهها به سرباری از اهداف رژیم برای مبارزه با روحانیت/ نقشه رژیم برای احضار طلبهها به خدمت سربازی/ روضهخوانی در باغ شاه به هنگام سربازی/ مسأله مدرسه فیضیه مصیبتی برای سربازها/ سخنرانی برای چتربازها در پادگان/ استفاده امام از حادثه مدرسه فیضیه و سربازگیری طلبه ها برای قیام پانزده خرداد/ شکست مکر شاه و آمریکا با سخنرانی مدرسه فیضیه امام و دستگیری او/ استیضاح دولت توسط آقایفلسفی در بالای منبر/ حضور مردم در خیابانها بعد از دستگیری امام/ حرکت مردم ورامین به سمت تهران/ ایجاد وحشت و خفقان توسط رژیم شاه/ دستگیری علما و وعاظ تهران و شهرستانهاتوسط رژیم/ مهاجرت علمای شهرستان به تهران برای نجات امام/ بسیج مردم وسیله مهم امام/ فرار از سربازی بعد از واقعه پانزده خرداد/ هدف رژیم از زندان برای تفرق/ حرکت وسیع آمریکا در جهان سوم در مقابل شوروی/ موضع ضعیف شاه در ایرانبا وجود روحانیت/ احتیاج شاه به پول و حمایت سیاسی و نظامی/ سخنرانی تند امام در تهران در مورد کاپیتالاسیون/ فرستادن نامه به همه بلاد توسط امام در موردکاپیتالاسیون/ تهیه طومارهای مخالفت با کاپیتالاسیون از سراسر کشور توسط امام/ تحلیل خوب امام از مسأله کاپیتالاسیون/ اتخاذ سیاست غیر مردمی و ذلت رژیم/ تبعید امام و سختگیریهای رژیم برای حضور مردم در خیابان/ حضور آمریکا در ترکیه دلیلی بر انتخاب ترکیه توسط رژیم برای تبعید امام/ مؤتلفه و حرکتهای مبارزاتی آنان/ حرکتهای مسلحانه مؤتلفه اسلامی/ حرکت جدّی مبارزان در زمان تبعید امام در ترکیه/ فشار روی ترکیه در زمان تبعید امام در آن کشور/ اهداف رژیم در انتخاب نجف برای تبعید امام/ بحث ولایت فقیه، ایدئولوژی انقلاب برای آینده/ تأثیر سخنان امام در حوزه نجف/ تبلیغات مسلحانه مبارزان/ دوری استبداد از عواطف و افکار مردم/ تقلیدهای کورکورانه رژیم از سیستمهای حزبی غربی و شرقی/ مهمترین عوامل پیروزی انقلاب/ وضع منفی شاه اولین عامل/ روحیات مذهبی مردم دومین عامل/ رهبری امام، سومین عامل/ حضور شبکه نیرومند روحانیت در سراسر کشورمهمترین عامل/ روحانیت حزبی بدون اسم و خالصتر از حزب