مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگار رادیو

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگار رادیو

همدلی سپاه ، ژاندارمری و ارتش در جلوگیری از تجاوزات دشمن بعثی

  • چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۶۰

خبرنگار: بسم الله الرحمن الرحیم، هم وطنان عزیز! در پی بازدید جناب آقای رفسنجانی و همچنین برادرمان تیمسار ظهیر نژاد و همچنین برادرمان آقای محسن رضایی، فرمانده سپاه و همچنین جناب سرهنگ صیاد شیرازی از جبهه های جنوب، هم اکنون ایشان از جبهه آبادان بازدید داشتند. از جناب آقای هاشمی رفسنجانی  تقاضا می کنم که بفرمایند هدفشان از این سفر چه بوده است ؟

هاشمی رفسنجانی: بسم الله الرحمن الرحیم .الان شما از اهداف سفر ما به آبادان و حضور در مقر تیپ ۳۷ بپرسید. مجموعه اهداف مان از سفر به  جنوب را ان شاء الله در یک مصاحبه طولانی تر در پایان سفر خواهیم گفت. آبادان جایی نیست که کسی بتواند از آنجا غفلت بکند و انسان به جنوب مسافرت بکند و از  فداکاری ها و قهرمانی های نیروهای رزمنده آبادان  فراموش بکند .من به همین جهت با دوستان به آبادان  آمدم و از مقر سپاه پاسداران دو شهر خرمشهر و آبادان بازدید کردم از مقر تیپ نوهد هم بازدید کردیم و و وضعیت برادران ژاندارمری هم بررسی شد. بعد از آن به مقر تیپ ۳۷ شیراز آمدیم که از روزهای اول جنگ همیشه در صحنه بوده است. مخصوصاً  روزهای اول جنگ، ما زحمات و مقاومت هایی که این تیپ در منطقه فکه داشت؛  برای ما یک مقدار الهام بخش بود و پیروزی هایی که در کنار بقیه نیروهای دیگر  رزمنده در آبادان برای بیرون راندن دشمنان از شرق کارون داشتند. آن پیروزی عظیم که با آن خصوصیات، شاید در تاریخ نظامی دنیا کم نظیر باشد. طبعاً ما را وادار می کرد و برای ما جاذبه داشت که به اینجا بیاییم تا مسئولان تیپ؛ پرسنل ؛ سرباز ها و دوستان دیگر را زیارت کنیم. ناهار را هم در خدمتشان بودیم و و نماز را با هم خواندیم. ان شاء الله ما بقیه گزارش ها را در مصاحبه ای دیگر خواهم گفت.

 خبرنگار: بفرمایید که اوضاع کاری جبهه ها را چگونه دیدید؟

 هاشمی‌رفسنجانی: در نقطه بسیار خوب دیدم. با این اتفاقاتی که در این دو روز دیدم و با این روحیه هایی که از برادران رزمنده ما دیدم؛ پایان جنگ را خیلی نزدیک می بینم ؛ ان شاء الله.

ویدئوها