مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگاران رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگاران رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی

  • جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰
زحمات برگزاری انتخابات/ اهمیت حفظ امانت آرای مردمی/ تعیین آینده انقلاب با حضور مردم در انتخابات/ اهمیت همدلی و همراهی مردم و مسئولان/ لزوم حفاظت از میراث شهدا

س) جناب آقای هاشمی نظر حضرت‌عالی درباره انتخابات مجلس چیست؟

ج) باید به کسانی که برای انتخابات زحمت می‌کشند و نتیجه انتخابات را منتشر می‌کنند و همچنین نمایندگانی که زحمت نامزدی را به عهده گرفتند، خسته نباشید بگوییم. انشاءالله نتیجه انتخابات همان باشد که مردم می‌خواهند و رأیی که به صندوق می‌اندازند، باشد. اگر این‌گونه باشد انشاءالله مجلس خوبی خواهیم داشت. چون مردم دلسوز انقلاب، اسلام و ایران هستند و انتخابات مردم اهمیت بالایی دارد.

س) نظر شما درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات چیست؟

ج) امیدوارم که مردم با شرکت مؤثر خودشان، مجلس را به مرکزی تبدیل کنند که بتواند در این شرایط خاصی که الان کشور ما در آن قرار دارد، تأثیرگذار باشد و بعضی از مشکلاتی که اطرافمان هست، حل کند و آینده انقلاب را تضمین بکند.

س) چه توصیه‌ای به مسئولان و احزاب سیاسی دارید؟

ج) برای بنده در شرایط فعلی همدلی و همراهی ملت و مسئولان بسیار مهم است. جریان‌های سیاسی هم می‌توانند با نقّادی و مطالب درست و راهگشا به بهتر شدن وضع کشور کمک کنند.

س) توصیه شما به مردم عزیز چیست؟

ج) خداوند به همه ما توفیق بدهد که راه انقلاب را درنظر داشته باشیم و حفظ کنیم و نگذاریم زحمات فراوان نیروهای مجاهد انقلاب و فداکاری‌های خانواده زیاد شهدا، جانبازان، آزادگان، مفقودان و خانواده‌هایشان از دست برود.