مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با تلویزیون ترکمنستان

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با تلویزیون ترکمنستان

روایت روابط ایران و ترکمستان از زبان بانی آن، مستندترین سند است.

  • تهران
  • شنبه ۲۱ مهر ۱۳۷۵

 

ریاست محترم جمهوری، روز دوشنبه هفتم آبان ، در آستانه سالروز استقلال ترکمنستان، در مصاحبه‌ای با تلویزیون این کشور شرکت نمودند.

ریاست محترم جمهوری در این مصاحبه فرمودند: جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهایی بودکه استقلال ترکمنستان را به رسمیت شناخت و تاکنون نیز تمامی تلاش خودرا در جهت همکاری با دولت و ملت دوست ترکمنستان به کار بسته است.

آقای رئیس جمهور ضمن تبریک پنجمین سالگرد استقال کشور دوست و مسلمان ترکمنستان تأکید کردند،: روابط خوب و صمیمانه ایران و ترکمنستان بر پایه پیوندهای عمیق تاریخی، مذهبی، نژادی  وعواطف مشترک موجوددر میان دو ملت مسلمان استوار شده است  ومرزهای ایران و ترکمنستان ، مرز صلح ، دوستی و برادری  والگوی خوبی برای روابط همسایگی و حسن همجواری در منطقه است. آقای رئیس جمهور ، انجام طرحهای اقتصادی مشترک نظیر خط آهن استراتژیک مشهد- سرخس -تجن و احداث خط لوله گاز ایران ترکمنستان را حاکی از وجود امکانات و ظرفیتهای بسیار دو کشور برای توسعه بیش از پیش همکاریهای تجاری و اقتصادی ذکر کردندو افزدند: سیاست مستقل و بی طرفانه عشق آباد در مسایل منطقه‌ای و جهانی و روابط حسن همجواری باهمسایگان ، زمینه‌ساز ثبات ، توسعه و آبادانی در این کشور است.