مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با بخش ورزش شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با بخش ورزش شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران

من با همه نوع روابط با مصری‌ها موافق هستم

  • ساختمان قدس
  • سه شنبه ۸ آبان ۱۳۸۰

 

س) حضرت‌آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در برنامه‌ی همسفر با قهرمانان در خدمت شما هستیم. نظر به اینکه مردم مصر نسبت به تیم جمهوری اسلامی ایران تشویق قابل توجّهی را انجام دادند و واقعآ ما آنجا احساس غریبی نمی‌کردیم، نظر خودتان را در مورد این نوع روابط و این نوع استقبال ورزشی بیان بفرمایید.

ج) بسم‌الله الرحمن الرحیم. مردم مصر از قدیم و مدّتی کوتاه بعد از صدر اسلام جزو حامیان ولایت و اهل بیت(ع) شدند و هنوز هم اکثریت مردم به اهل بیت(ع) علاقه‌مند هستند. این دانشگاه الازهرا از اسم حضرت زهرا گرفته شده است و فاطمیون هم از اسم حضرت زهرا است. الان هم مردم مصر با مردم ایران صمیمیت دارند و این روابط متقابل است.

به نظرم مصر محیط مناسبی برای همکاری فرهنگی و سیاسی است. ان‌شاءالله کمبودهایی که بین ما هست، جبران شود. شما هم که از این مسافرت برگشتید و اطلاعات خوبی کسب کردید، مردم ایران را از آنچه که آنجا دیدید، آگاه کنید.

س) نظر به اینکه بارگاه مطهر آقا امام حسین(ع) به نام رأس الحسین که سر مبارک آقا آنجا مدفن هست، در مصر است و این بارگاه و مکان زیارتی، برای مسلمانان بسیار حائز اهمیّت است، نظر شما نسبت به این‌گونه روابط و مناسبات ورزشی چیست!

ج) من با همه نوع روابط با مصری‌ها موافق هستم و فکر می‌کنم دو ملّت پیشرفته و نسبتآ بزرگ و با تمدنهای نسبتآ سابقه‌دار قبل از اسلام، هستند و همکاری آنها در دنیا برای مصالح اسلام سرنوشت‌ساز است.

س) فکر می‌کنید چگونه باید این قهرمانی تداوم داشته باشد؟

ج) این حرکتی که صداوسیما کرد و خوب انعکاس داد، یکی از کارها بود. البته ما باید پشتیبانی‌های علمی، فنی، مالی و تدارکاتی بیشتری برای توسعه ورزش داشته باشیم.

س) بسیار متشکرم.

ج) موفّق باشید.