مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگاران داخلی

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگاران داخلی

پیرامون شهادت آیت‏الله سیداسدالله مدنی امام جمعه تبریز

  • تهران-مجلس شورای اسلامی
  • جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۶۰

    س - درباره آیت‌ الله مدنی و شهادت ایشان بفرمایید.

    ج آیت ‌الله مدنی از چهره‌های بسیار معتبر و محترم شیعه بوده و در ایران و عراق بسیار مشهور هستند. ایشان مدرّسی بزرگ در حوزه نجف اشرف به شمار می‌رفتند. باعث تعجب است که ضدّانقلاب تا به‌این اندازه دچار جنون شده و دیوانه‌وار حرکت می‌کند؛ به‌طوری که امام جمعه تبریز را با آن همه سوابق میان روحانیت و مردم به شهادت می‌رساند. نمی‌دانم ضدّانقلاب از این عمل، چه طرفی می‌بندد.

    امروز پیرمردی به شهادت رسید که هر لحظه از عمرش در خدمت به مردم و معنویت بود و قصدی غیر از خدمت نداشت و بیشتر جنبه‌های روحانی ایشان در تبریز مطرح بود و خدمات ایشان غالباً مذهبی و جنبی بوده است.

    چه بسا وقتی که ضدّ انقلاب به‌جنون کشیده می‌شود، ممکن است دوباره از این قبیل اعمال انجام دهد.

    س- پیام شما به‌عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی برای مردم مسلمان و غیور تبریز چیست؟

    ج - مردم تبریز خودشان بیشتر ناظر خدمات شهید مدنی بودند و می‌دانند که ایشان تا چه اندازه در حل مشکلات شهر و منطقه کوشا بوده است. پیام من به مردم تبریز این است که اگر ضد انقلاب آیت ‌ا... مدنی را از دست شما گرفت، مطمئن باشید که جای ایشان خالی نمی‌ماند و با حمایت و همراهی شما، همه آنچه که ایشان انجام می‌دادند، در آینده انجام خواهد شد. مردم تبریز با حمایت خود از شخص دیگری که به جای شهید مدنی می‌آید، می‌توانند مطمئن باشند که راهی که این شهید در تبریز و منطقه داشته است، ادامه پیدا خواهد کرد.