اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • مسئولیت‌پذیری اجتماعی آیت‌الله هاشمی مثال‌زدنی است

مسئولیت‌پذیری اجتماعی آیت‌الله هاشمی مثال‌زدنی است

یاسر ‌هاشمی‌رفسنجانی، مدیرعامل موسسه خیریه رها: آیت‌الله ‌هاشمی از مسئولیت مدنی خود غافل نمی‌شد.

  • یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
مدیرعامل موسسه خیریه رها گفت: من بعضا از نزدیک مشاهده می کردم که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با وجود تمام سختی ها اما از مسئولیت مدنی خود غافل نمی شد و آن مسئولیت نوشتن تاریخ بود.

اعتمادآنلاین| یاسرهاشمی‌رفسنجانی گفت: من مشاهده می‌کردم که آیت‌الله هاشمی با وجود تمام سختی‌ها اما از مسئولیت مدنی خود غافل نمی‌شد.

یاسرهاشمی‌رفسنجانی، مدیرعامل موسسه خیریه رها در مراسم تجلیل از تشکل‌های مردم نهاد همراه جمعیت هلال احمر گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از سال ۱۳۶۰ تا یک روز قبل وفاتشان، خاطرات روزانه خود را هر شب نگارش می‌کرد. من بعضاً از نزدیک نوشتن آن‌ها را مشاهده می‌کردم و مشاهده می‌کردم که با وجود تمام سختی‌ها اما از مسئولیت مدنی خود غافل نمی‌شد و آن مسئولیت نوشتن تاریخ بود. او همیشه به دقت این کار را انجام می‌داد. این جز وظیفه اصلی ایشان نبود اما بر خود واجب می‌دید که این کار را انجام دهد. امروز این تلاش بی وقفه ایشان تبدیل به یک کتاب در مورد تاریخ معاصر کشور در ۳۶ جلد شده است.

 او افزود: ایشان از این دست اقدامات باز هم انجام داده است که نشان می‌دهد ایشان مسئولیت‌پذیری اجتماعی داشته است. این نشان می‌دهد که همه ما علاوه بر شغلمان می‌توانیم، اقدامی در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود انجام دهیم تا هم به خود و هم به جامعه خدمت کرده باشیم.

مدیرعامل موسسه خیریه رها خاطرنشان کرد: هر چه ما بتوانیم روح مسئولیت‌پذیری اجتماعی را به جامعه بدمیم، به گونه‌ای در راستای وظایف سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر عمل کرده‌ایم. این روح در اخلاق و عملکرد ما نیز تأثیر مثبت می‌گذارد و سبب می‌شود تا جامعه بهتری بتوانیم بسازیم. ظرفیت‌سازی در این حوزه می‌تواند کمک کند با حداقل امکانات بتوانیم به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنیم.

 منبع: برنا