حدیث دیگران
  • صفحه اصلی
  • حدیث دیگران
  • ماجرای واکنش جالب آیت‌الله هاشمی به درخواست استاندار کرمان از مرعشی

ماجرای واکنش جالب آیت‌الله هاشمی به درخواست استاندار کرمان از مرعشی

  • استان کرمان
  • دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶

سید حسین مرعشی در گفت‌وگو با هفته‌نامه صدای تاک با بیان اینکه موضوعی که این روزها خیلی روی آن تبلیغ می‌شود این است که آقای هاشمی با هیچ جناحی نبوده است گفت: اتفاقاً آقای هاشمی نه تنها جناحی بود که خودش جناح‌ها را می‌ساخت. برخی می‌گویند آقای هاشمی متعلق به هیچ حزبی نیست این در حالی است که آقای هاشمی چندین تشکل و حزب ساختند.

عضو شورای راهبردی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان افزود: تفاوت آقای هاشمی با تمام مصلحان قبل از خودشان در ایران در این بود که آقای هاشمی قدرت اجماع، قدرت بسیج نیروها را داشته است.

مرعشی با بیان اینکه آقای هاشمی خیلی خوب نقش سازمان‌های سیاسی را درک می‌کردند چندین سازمان سیاسی را یا ساختند و یا هدایت کردند که دوستان‌شان بسازند افزود: این حرف، حرف کسانی است که خودشان می‌خواهند از روی موانع سیاسی بپرند، موضع سیاسی نگیرند و اظهار نظر نکنند؛ این دیدگاه را بی‌خودی تبلیغ می‌کنند.

وی ادامه داد: این حرف خیلی غلط است که وارد نشدن آقای هاشمی در درگیری‌های جناحی که بنا به مصالحی صورت می‌گرفت را تعبیر به این کنند که آقای هاشمی سیاست را تخطئه می‌کردند؛ در حالیکه این‌طور نیست.

عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان افزود: من خاطرم هست آخرین باری که آقای هاشمی به کرمان سفر کرده بودند و درخدمت‌شان بودیم در مسیری که برای بازید از مسیر تونل انتقال آب می‌رفتیم، آقای رزم‌حسینی استاندار براساس مشی همیشگی به من توصیه می‌کرد که فلانی از سیاست بیا کنار تا حساسیت‌ها نسبت به شما کم شود چون شما به درد سازندگی ایران و کرمان می‌خوری. الان سیاسی هستی و روی تو حساس هستند و نمی‌گذارند که بعضی از کارهای شما انجام شود.

مرعشی افزود: آقای هاشمی داشتند گوش می‌کردند. در واکنش به اعتراض، گفتند چی؟! مرعشی از سیاست برود کنار؟! مگر امری از سیاست مهم‌تر وجود دارد. این چه حرفی است که شما می‌زنید؟ مگر می‌تواند کسی سیاست را ترک کند؟

استاندار اسبق کرمان با بیان اینکه آقای هاشمی خودش یک سیاستمدار بود و این گونه نبود که احزاب، جناح‌ها یا فعالان سیاسی را تخطئه کند. افزود: آقای هاشمی در هر دو جناح محبوب بودند. بخشی از جناح اصولگرا از دوستان قدیمی آقای هاشمی بودند. آقای هاشمی خودشان از مؤسسین روحانیت مبارز و مؤسس حزب جمهوری اسلامی بودند. در جناح اصولگرا تعداد زیادی از شخصیت‌های اصول‌گرا آقای هاشمی را قبول داشتند. بخش عمده اصلاح‌طلبان، فرزندان سیاسی آقای هاشمی هستند. خیلی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب یا فرزندان سیاسی آقای هاشمی‌اند یا دوستان نزدیک آقای هاشمی.