حدیث دیگران
  • صفحه اصلی
  • حدیث دیگران
  • ماجرای عصبانیت هاشمی رفسنجانی از روحانی به روایت محمد شریعتمداری

ماجرای عصبانیت هاشمی رفسنجانی از روحانی به روایت محمد شریعتمداری

هاشمب با عصبانیت به روحانی: چطور فکر نکرده‌اید!؟

  • تهران
  • چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

از دست رفتن آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و حجم ضایعاتی که به دلیل فقدان ایشان تحمل کردیم و خواهیم کرد، بسیار زیاد بوده و به نظر می‌رسد این ضایعات هنوز قابل احصا و اندازه‌گیری نیست.

آیت‌الله هاشمی یکی از پشتیبان‌های بزرگ دولت بود. دو جا ظاهرا با الفاظ گوناگون یکی بعد از روی کارآمدن آقای دکتر روحانی و دولت یازدهم و یکی بعد از به نتیجه رسیدن برجام، ایشان گفته بودند می‌توانم با آرامش بیشتری از دنیا بروم که البته بعضی‌ها با جسارت از این موضوع سوءاستفاده کردند و حرف‌های توهین‌آمیزی هم زدند. اما این صحبت ایشان نشان می‌دهد که خطر بسیار بزرگی را احساس می‌کردند و بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم احساس کردند که این خطر از ملت ایران دور شده است .

او در پاسخ به این سوال که آیا آقای روحانی پیش از درگذشت آقای هاشمی با ایشان در رابطه با دور بعدی ریاست‌جمهوری صحبتی کرده بودند که نظر خود را به آقای روحانی بگویند، گفت: آقای دکتر روحانی روایت می‌کند که به آقای هاشمی گفتم من واقعا درباره این موضوع فکر نکرده‌ام. ایشان با عصبانیت گفتند چطور فکر نکرده‌اید!؟ در واقع در این حد مذاکره شده بود. یکی از دلایلی هم که من فکر می‌کنم الان دیگر حتما باید آقای روحانی به عرصه بیاید، همین موضوع است. چون خواست آقای هاشمی حضور ایشان در انتخابات دور دوازدهم بوده و آقای روحانی نمی‌تواند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد. »