اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • شخصیت های زنجانی درباره آیت الله هاشمی چه گفتند

شخصیت های زنجانی درباره آیت الله هاشمی چه گفتند

  • پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
زنجان - ایرنا - خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از مهمترین رخدادهایی بود که وقوع آن، در سطح ایران، منطقه و حتی جامعه بین المللی تاثیر گذار بود.

به گزارش ایرنا، به همین مناسبت شخصیت های مختلف دولتی و غیردولتی در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و یا در سخنرانی هایشان، از ابعاد مختلف خدمات ایشان به انقلاب اسلامی سخن گفته و آن را تبیین کردند.
این گزارش شامل خلاصه ای از گفت و گوها، پیام ها و سخنرانی هایی است که در این خصوص طی هفته گذشته در ایرنا مرکز زنجان منتشر شد:

***نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: مردم با حضور چندین میلیون نفری خود در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی، در خصوص عملکرد وی قضاوت کردند.
***استاندار زنجان نیز در جلسه شورای اداری زنجان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از ارکان نظام و از تصمیم گیرندگان کشور بود که بارها در معرض قضاوت مردم قرار گرفت.

***رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری شامگاه پنجشنبه در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه اعظم زنجان گفت: پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی حاوی 50 نکته بود، همچنین برای شناخت این مرحوم، عملکرد وی در صحنه های سخت را باید مرور کرد.
حجت الاسلام سید رضا اکرمی در مراسم یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع شهر ابهر نیز افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره به دنبال ایجاد وحدت در منطقه و تشنج زدایی در جهان بود.

***داوود فیرحی، پژوهشگر علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: بزرگترین و مهمترین دستاورد آیت الله هاشمی رفسنجانی که آخرین آنها به شمار می رود، تاسیس شورای عالی آزاد اندیشی دینی بود.

***معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: بسیاری در تلاش برای تخریب چهره نورانی آیت الله هاشمی رفسنجانی بودند اما محبت این مرد بزرگ را خداوند در دل مردم قرار داده بود.
سید بیوک موسوی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از شناسنامه های انقلاب و هویت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود.

***دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان یکی از استوانه های شاخص و مهم انقلاب به شمار می آمد و از بدو مبارزات در کنار مردم و امام راحل بود.
حجت الاسلام مهدی بیگ محمدی تصریح می کند: وی در هیچ برهه ای از وقایع پرخطر انقلاب اسلامی و جنگ، خود را کنار نکشید و همواره با حضور خود به مدیریت نظام اسلامی کمک کرد.

***عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان زنجان با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، معتقد است: مخالفان باید از این واقعه درس عبرت بگیرند، چرا که پس از 10 سال تخریب بی وقفه آیت الله هاشمی رفسنجانی، در تشییع با شکوهی که انجام شد، پاسخ مردم را شنیدند.
احمد نصیری اضافه کرد: امیدواریم در برخوردها و داوری ها، به خود بیاییم و به جای اولویت دادن به منافع حزبی و جناحی، منافع مردم و کشور را در اولویت قرار دهیم.

*** نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی راجع به شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: وی از سرمایه های بزرگ جمهوری اسلامی بود و خبر ارتحال ایشان موجی از غم و اندوه در کشور ایجاد کرد.

***امام جمعه قیدار درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مرد میدان های سخت در قبل و بعد از انقلاب اسلامی بود و خدمات ارزشمندی را برای جمهوری اسلامی در طول حیات خود انجام داد.

***مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی استان زنجان به کم نظیر بودن اشخاصی مانند آیت الله هاشمی اشاره کرد و گفت: کمتر شخصیتی با آن مختصات دانایی و عقلانیت در تاریخ معاصر سراغ داریم.

***عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان زنجان نیز درباره آیت الله هاشمی گفت: وی فردی اخلاق مدار و جامع نگر بود و خدمات فراوانی به ملت و نظام اسلامی ایران ارائه کرد.

*** شهردار ابهر نیز با تبیین شخصیت سیاسی - اجتماعی آن مرحوم، گفت: عشق به نظام و رهبر را باید از آیت الله هاشمی رفسنجانی آموخت.

***امام جمعه خرمدره در رابطه با آیت الله هاشمی رفسنجانی ابراز کرد: ایشان از یاران صدیق انقلاب بود که برای به ثمر نشستن آن تلاش فراوانی کرد.

***نماینده ولی فقیه در استان و استاندار زنجان به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی درپیام تسلیتی نوشتند: آن فقید مجاهد وهمراه همیشگی امام راحل و رهبر معظم انقلاب و مبارز خستگی‌ناپذیر سالهای دشوار مبارزه تمام توان و هستی خویش را در راه پیروزی انقلاب اسلامی صرف نمود.

*** نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیام تسلیتی نوشت: ایشان همواره تکیه‌گاه خوبی برای مقام معظم رهبری به‌شمار می‌رفتند و درایت و حسن مدیریت مقام معظم رهبری، باعث دلسردی و سرخوردگی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی شد.

***آیت الله حسینی زنجانی، یکی از مراجع تقلید در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: این عالم مجاهد با کوله باری از خدمات شایسته از این دیار رخت بربست و به لقا الله شتافت.

***در پی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان پیام تسلیت منتشر و در آن تاکید کرده بود: آیت الله هاشمی رفسنجانی از طلایه داران مبارزه با نظام ستمشاهی بود.

***مجمع نمایندگان استان زنجان نیز در پیامی ارتحال عالم مجاهد و یار دیرین امام، انقلاب، نظام و رهبری، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

*** نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در پیام تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری بود و انقلاب از آغاز با نام او پیوند یافت.

***همچنین نهادها، ارگان ها و سازمان های دولتی، غیر دولتی، نظامی و مردمی در پیام های جداگانه و متعددی درگذشت آیت الله رفسنجانی را غم بار توصیف و به شخصیت ویژه وی در کشور اذعان کردند.