سفرها
  • صفحه اصلی
  • سفرها
  • سفر ده روزه آیت الله هاشمی رفسنجانی به کشور عربستان سعودی - دومین روز

سفر ده روزه آیت الله هاشمی رفسنجانی به کشور عربستان سعودی - دومین روز

دیدار مسئول طرح توسعه مسجد الحرام

  • عربستان سعودی
  • سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۷

آقای بکر بن لادن، مسئول طرح توسعه مسجدالحرام به همراه آقای مطعمی، وزیر مشاور در امور مجلس عربستان که وزیر همراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سفر به عربستان بود، در قصر الضیافه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گزارشی از طرح توسعه حرم ارائه کرد.

طرح توسعه مسجدالحرام از جمله طرحهای بسیار مهمی است که به خاطر ازدیاد روزافزون حجاج توجه به آن اجتناب‌ناپذیر است.

آقای بکر بن لادن در این دیدار از روی نقشه بسیار بزرگی که از طرح داشت، توضیحات بسیار مفیدی داد. عملیات اجرایی طرح نیز در اطراف کعبه مشهود بود. کوه بسیار بلندی که در سمت پشت حجر اسماعیل در بیرون از مسجدالحرام قرار دارد، در حال تراشیده شدن است. ماشین‌های فراوان با جدیت تمام شب و روز تراشه‌های کوه را به بیرون از شهر منتقل می‌کنند.

بکر بن لادن در توضیحات خویش می‌گفت: «در طرح توسعه بسیاری از هتل‌های اطراف مسجدالحرام تخریب می‌شوند و فضای آنها بر مساحت مسجد افزوده می‌شود.»

وی در خصوص طرح توسعه صفا و مروه نیز گفت: «سعی می‌کنیم عرض مسعی را برای افزایش گنجایش زیادتر کنیم.»

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طرح توسعه مسجدالحرام بسیار مهم خواندند و تأکید کردند که اهمیت کار شما موقعی معلوم می‌شود که نمی‌توانید حتی برای لحظه‌ای مسجدالحرام را خالی از زائران کنید.

ایشان اظهار امیدواری کردند که این طرح جوابگوی تعداد زوّاری باشد که مطمئناً در آینده افزایش می‌یابد.

رئیس مجلس خبرگان همزمانی طرح توسعه مسجدالحرام با توسعه عرفات و منا را بسیار مهم دانست و گفت: حجم بالای زوّار در ایامی فشار خود را بر منطقه منا می‌آورد و توجه به آن منطقه و حتی جاده دسترسی به آن برای رفت و آمد حجاج از ضروریات است.  

 

تصاویر ضمیمه