سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی در مراسم رژه فرماندهان و افراد نمونه یگانهای بسیج مستضعفین

سخنرانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی در مراسم رژه فرماندهان و افراد نمونه یگانهای بسیج مستضعفین

  • پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۳۶۷

 

ضرورت نظم وروحیه نظم و انضباط باید بهعنوان اصلی پایدار و لازم در سپاه و بسیج انضباطمورد توجه قرار گیرد. بیانضباطی در واحدهای نظامی باعث پایین آمدن توان این واحدها در میدانهای نبرد میشود.

فرماندهان بسیج هنگام حضور در جبههها، ضرورت انضباط پولادین و حرکت یکپارچه در عملیات را تجربه کردند و باید نقش انضباط را بهشما گوشزد کنند.

نیروهای نظامی باید در اجتماع، معلمان انضباط جوانان باشند.

اکنون برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی فرصت برای بازآموزی و بازسازی نیروها پیش آمده است و نیروهای نظامی باید حداکثر بهره را از این فرصت بگیرند.

برای یک نیروی نظامی که همواره در معرض آزمایش و آمادگی برای دفاع از انقلاب قرار دارد، ضایع کردن فرصتها و کوتاهی کردن از آموزش مناسب لزومانتقالنیست.

تجربههای رزمندگان دارای سابقه در جنگ، موظف هستند تجربههای خود را بهدیگران دوران دفاعمقدسمنتقل سازند.

حضور جمع کثیری از جوانان کشور در کسوت داوطلبان بسیجی و مشمول وظیفه در واحدهای سپاه و بسیج، فرصت مغتنمی برای طرح این تجربهها و تبادل آموزشهای نظامی میباشد.

تجهیزات، ابزار، خودروها و ملزومات موجود که در اختیار نیروهای بسیجی و سپاه قرار دارد، بهعنوان اموال مردم باید به بهترین شکل نگهداری و از آنها استفاده شود.

امیدوارم که دیگر کشوری جرأت آغاز جنگ با جمهوری اسلامی ایران را پیدا نکند.

اگر این حادثه تکرار شد، آمادگی نیروهای نظامی و داوطلب باید بهگونهای باشد که در همان روزهای اول حماسه دفع قاطع دشمن برای همیشه در تاریخ ضبط شود.

            والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته