سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت ا ... هاشمی رفسنجانی در جمع گردان جعفرطیار

سخنرانی آیت ا ... هاشمی رفسنجانی در جمع گردان جعفرطیار

  • یکشنبه ۳ مهر ۱۳۶۷

 

«اَلْحَمْدُالِلّهِ ربِّ الْعالَمین وَ اَلصَّلوةُ وَالسَّلامِ عَلی رَسولِ اللّهِ آلِهِ»

خوش آمدید شما بزرگواران مجاهد به مجلس شورای اسلامی، من صمیمانه از شما تشکر می‌کنم که سری به مجلس در مسیرتان زدید.

نقش خوزستانی‌هاخوزستانی‌ها عموماً، به خصوص رزمنده‌هایشان، حق زیادی براین انقلاب درجنگدارند و امتحان بسیار خوبی را در این 8-10 سال، پس دادند. خوزستان مرکز مردمی است که نشان دادند که اسلام را بیش از هر چیز مورد توجه‌شان است و با اینکه بمباران تبلیغاتی شدند به عنوان عرب و به عنوان یک منطقه خاص، ولی در آنجا آن چنان مقاومت کردند که از همان روزهای اول دشمن وقتی که وارد خرمشهر می‌خواست بشود، خوزستانی‌ها خودشان را نشان دادند و دشمن را در دروازه خرمشهر از کرده خودش پشیمان کردند.

بخش وسیعی از مردم خوزستان، ایلام، باختران و بعضی جاهای دیگر که به صورت مهاجر و جنگ زده در این 8 سال بیشترین مشکلات زندگی را تحمل کردند، خانه‌شان، زندگی را و معاش‌شان را از دست دادند، در مراکز اسکان در حال آوارگی زندگی کردند، همان‌ها تعدادی از بچه‌هایشان را به جبهه‌ها برای نبرد فرستادند.

یک چنین چیزهایی در تاریخ یک ملت بسیار با ارزش است و خیلی قابل توجه است. خوب این مسائل می‌گذرد، جنگ‌ها می‌گذرد، درگیری‌ها می‌گذرد، دوباره جریانات کم کم عادی می‌شود.

وقتی که تاریخ این مسائل را ثبت می‌کند بعداً اینها فرازهای بسیار آبرومندی از تاریخ را به خودش اختصاص می‌دهد.

شما در اهواز، دزفول، اندیمشک و در بسیاری از شهرهای دیگر دچار گلوله‌های عراق بودید که از نزدیک روی این شهرها ریخته می‌شد و همان موقع، از آن لحظه‌ای که مردم دستشان به اسلحه رسید و توانستند خودشان را در بیابند، مقاومت جدی و بعد تهاجم را شروع کردند.

اگر خود مردم خوزستان مقاومت نمی‌کردند کار به این قوی پیش نمی‌رفت و لشکر شما و سایر نهادهایی که در خوزستان تشکیل شد، در منطقه خطر همیشه حضور داشت. گردان شما به خصوص و خیلی از گردان‌های دیگر - در مواقعی که نیاز فوری می‌شد، یک دفعه خودشان را چون نزدیک خط بودند بچه‌ها از زندگی‌شان دست می‌کشیدند و به سرعت به میدان‌ها می‌رفتند - جزو لشکرهایی بود که به صورت همیشه حاضر در خدمت جنگ بودند به خاطر منطقه حساس که به خودشان مربوط می‌شد.

در مجموع تاریخ جنگ، افتخارات فراوانی برای نقاط جنگ زده، مردم مهاجر و نیروهای رزمنده خوزستان، باختران، ایلام ثبت کرد، اینها ]را [پیش خداوند شما دارید و سرافرازی که به تاریخ ایران دادید مال خود شما است، نیازی هم به تشکر و تقدیر دیگران ندارد.

دعای امام بادعای امام با شماست، شما با این حقیقت آشنا هستید که امام با آن همه رزمندگانگرفتاری و ضعف بنیه‌ای که دارند، طبعاً دلشان می‌خواهد که شما را ببینند، ولی این فرصت برای ایشان نیست. ماها هم اگر کاری پیش ایشان داشته باشیم سعی می‌کنیم کمترین مزاحمت را نسبت به ایشان بکنیم که ایشان به امور کشور برسند و مسائل را زیر نظر داشته باشند و وقتشان را نگیریم، ولی خوب ایشان همان طور که فرمودند قلبشان با شماهاست و بالاتر از امام و همه، خداوند شماها را دوست می‌دارد. شماها سربازان اسلامید و خداوند وعده همه گونه ثواب و اجر را به کسانی که جانشان را در راه خداوند حاضر شدند تقدیم کنند و سرباز اسلام بوده‌اند داده و برای شما مدال افتخار همین آیه است که «فَضّلَ اللّه المُجاهدین عَلَی القاعِدیَن اَجراً عَظیüماً[1] » همین را همیشه در

سینه‌های خودتان داشته باشید و ان‌شاءالله دیگر کسی جرأت نکند به اسلام و به انقلاب تهاجم ببرد و با آمادگی شماها ما می‌توانیم این خطر را دفع بکنیم.

سد محکم در نیروهای مردمی، به کمک نیروهای مسلح این قدرت عظیم را درست کردند. برابردشمنآن چنان پایگاهی از دفاع و تهاجم نسبت به دشمن متجاوز از خودشان درست کردند و قدرتی را نشان دادند که به نظر نمی‌رسد که حالا اگر این جنگ ختم شد، کسی دیگر به فکر سوء استفاده از مرزهای ما بیفتد و هوس حمله به این مرز و بوم را بکند، اگر هم کرد باز این تجربه‌ها و این فداکاری‌ها تکرار خواهد شد و امیدواریم که شماها همان طور که در جنگ شرکت کردید، موفق بشوید در بازسازی کشور هم نقش خوبی را ایفاء بکنید. سلام بنده را و همه نمایندگان مجلس را و سلام حضرت امام را به برادران رزمنده دیگرتان هم ابلاغ بفرمایید.

خیلی متشکریم از حضور شما. خیلی خوش آمدید.

            والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

[1] - سوره نساء، آیه :95 خداوند مجاهدان را بر آنها که از جهاد سر می‌تابند، به اجر و ثوابی بزرگ برتری داده است.